1

مردم نشاط، امید و اجرای قانون می‌خواهند

شهردار مشهد با بیان این که امروزه انتظارات مردم  از شهرداری‌ها تغییر کرده است، گفت: مردم از ما می‌خواهند در شهرشان نشاط، امید و اجرای قانون را برقرار کنیم.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان قاسم تقی‌زاده خامسی در گردهمایی مدیران رسانه‌های کشوری که در خانه تاریخی داروغه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دهه هفتاد که معاون شهردار تهران بودم، اولین اقدام من برداشتن دیوار پارک‌ها بود. این اقدام برای ما آسان و کم هزینه اما برای مردم جذاب بود. در اقدامی دیگر، با برداشتن پل‌های مقابل نمایشگاه‌های اتومبیل، مانع پارک خودروها در پیاده‌روها شدیم که این اقدام یک شَبه نیز به مذاق مردم خوش آمد.

وی ادامه داد: در آن دوران بیش از 208 پل و ۱۰۰۰ پارک در تهران ساختیم که همه مورد استقبال مردم قرار گرفت اما امروز هیچکدام از این اقدامات، برای مردم جذابیت ندارد و همه جزو وظایف ما شده ‌است.

شهردار مشهد تاکید کرد: امروزه دیگر مردم از شهرداری انتظارات دیگری دارند. آنها از ما می‌خواهند در شهرشان نشاط و امید برقرار سازیم که در هر شهری و در هر نقطه از شهر نیز نشاط به گونه‌ای دیگر حاکم می‌شود؛ جایی با اجرای یک برنامه فرهنگی و جایی نیز با اجرای یک پروژه. حال وظیفه شهرداری شناسایی این راه‌هاست.

تقی‌زاده خامسی با بیان این که «مردم امروز بیش از این که توسعه خیابان بخواهند، افزایش پیاده‌رو و پیاده‌راه می‌خواهند»، عنوان کرد: مهمتر از همه اینکه مردم از ما اجرای قانون می‌خواهند. آنها از این که هی مراجعه کنند و پاسخ مناسبی دریافت نکنند، خسته شده‌اند. ما باید این مشکل را با آی تی و هوشمندسازی حل کنیم. دیگر نباید مردم برای یک امضاء به شهرداری بیایند و بروند. براساس آمار گرفته شده، انتظار مردم برای گرفتن پروانه ساختمانی در شهرداری حتی به سه سال هم می‌رسید که این مسیر با اصلاحاتی، بسیار کوتاه شد.

وی افرود: حال دیگر مطالبات مردم از شهرداری‌ها عوض شده است. ما باید به عنوان شهرداری‌های کلان‌شهرها این مطالبات را شناسایی کنیم مطالبات مردم از ما متفاوت شده است لذا ما هم باید متفاوت باشیم.

شهردار مشهد یادآور شد: بهترین دوران زندگی‌ام وقتی بود که به عنوان یک روزنامه‌نگار، پس از رد کردن همه صفحات روزنامه، صفحه یک آن را نیز می‌بستیم و روزنامه زیر چاپ می‌رفت.

وی افزود: کار روزنامه‌نگاری مخصوصا در حوزه مکتوب، بسیار لذت بخش است زیرا در رسانه مکتوب مدیر مشخصی وجود دارد، پاسخگویی هم هست، اما در دنیای مجازی هنوز کسی پاسخگوی اخبار منتشره نیست.

آماده معرفی مشهد به ایرانیان و جهانیان هستیم

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا برای معرفی شهر مشهد و اقدامات خوب مدیریت شهری به همه ایرانیان و جهانیان اعلام آمادگی کرد.

علی متقیان در گردهمایی مدیران رسانه‌های کشوری در مشهد که با همت شهرداری این شهر در خانه داروغه برگزار شد، ابراز کرد: مشهد، قلب ایران است و شهردار مشهد، توفیق شهرداری ایران را دارد.

وی افزود: امروز هم همه رسانه‌های ایران در این مکان جمع شده‌اند و اعلام آمادگی می‌کنند که مشهد را نه به ایران بلکه به همه جهان معرفی کنند که این نشانی از همدلی و ارادت ما به ولی نعمتمان امام رضا(ع) دارد.

متقیان اذعان داشت: ما آماده‌ایم اما نیازمند آن هستیم تا از فردا و بعد از بازگشتمان به تهران، با رسیدن سوژه‌ها و محتواهای مناسب، نسبت به انعکاس آن در رسانه‌هایمان اقدام نماییم.

وی بیان داشت: معتقدیم شهر مشهد شهر همه ماست و دل همه ما هر لحظه در این شهر می‌تپد و به یاد اما هشتم هستیم لذا آماده همه نوع همکاری و همراهی با مدیریت شهری مشهد هستیم.

مردم را با دادن خبرهای خوب امیدوار کنیم

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا خطاب به شهردار مشهد مقدس گفت: کارهایی که انجام می‌شود را به مردم بگویید. لازم است مردم از آنچه انجام می‌شود مطلع شود زیرا اخبار منفی به سرعت منتشر می‌شوند اما اخبار خوب را کتمان می‌کنیم، پس بیایید مردم را با دادن خبرهای خوب، امیدوار کنیم.

متقیان خاطرنشان ساخت: بارها به مشهد آمده‌ام، اما تاکنون خانه داروغه برایم جلب توجه نکرده بود، لازم است اینگونه مکان‌ها به مردم معرفی شوند. اقدام شهرداری در احیای خانه‌ها و بافت‌ها تاریخی نیز، کمک به میراث ایران و ایرانی‌ها می‌باشد. شهرداری در این حوزه، در دیوارهای کشیده شده بین سازمان‌ها، خود را محسور نکرده است و پایش را فراتر گذاشته است که جای تشکر دارد.

یاری گرفتن از رسانه‌ها برای برندسازی مشهد در سطح ملی و بین‌المللی

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد مقدس گفت: قصد داریم برای برندسازی مشهد در سطح ملی و بین‌المللی از رسانه‌ها یاری بگیریم که برگزاری گردهمایی مدیران رسانه‌های کشوری در همین راستا بوده است.

محمدرضا فرهادی‌نیا با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران رسانه‌های کشوری در مشهد اظهار داشت: هدف از برگزاری این ضیافت و گردهمایی رسانه‌ای، از آن سو است که مشهد شهری ملی و فراملی می‌باشد با مسائل ملی که برای حل این مسایل، نگاهی ملی و فراملی را نیز می‌طلبد.

وی افزود: این دغدغه‌ها باعث می‌شود تا نگاه ما به رسانه‌های سراسری و کشوری، نگاه متفاوتی باشد که این تفاوت نگاه ناشی از نوع انعکاس فعالیت‌هایی است که در شهر مشهد اتفاق می‌افتد.

فرهادی‌نیا تصریح کرد: به نظر می‌رسد که باید ضریب نفوذ اخبار حوزه‌های مختلف مدیریت شهری مشهد را در سطح ملی افزایش دهیم تا این شهر ملی، زمانی که زائران زیادی را در مناسبت‌ها و تعطیلات مختلف به خود می‌پذیرد، با مشکلات کمتری مواجه شود.

وی خاطرنشان می‌سازد: ما نمی‌توانیم هر ساله با اعدای در حوزه تعداد زائر ورودی به مشهد بازی کنیم و بگوییم 25 تا 30 میلیون زائر به این شهر وارد شده است اما ظرفیت‌های ناشی از ورود این تعداد زائر به مشهد را نادیده بگیریم، لذا دست یاری به سمت رسانه‌های تاثیرگذار و با ضریب نفوذ بالا دراز کرده‌ایم که در مشهد حضور یافته و طی بازدید بخشی از فعالیت‌های مدیریت شهری و آشنایی با گستردگی فعالیت‌های شهرداری مشهد، ما را یاری نمایند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد مقدس ابراز کرد: معمولا شهری که سالانه حدود 6 تا 7 برابر جمعیت ساکن خود را به عنوان زائر و مسافر می‌پذیرد، مشکلات و مسائل خاص خود را نیز دارد که این مسائل و مشکلات بدون نگاه ملی قابل حل نیست. رسانه‌ها برای جلب نگاه‌های ملی به سمت مشهد و مسائلش می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

فرهادی‌نیا گفت: ما دوست داریم رسانه‌ها در برندسازی ملی و بین‌المللی مشهد به ما کمک کنند تا بتوانیم این شهر را آن گونه که هست و باید باشد در سطح کشور و جهان معرفی کنیم. رسانه‌هایی که در این گردهمایی حضور یافته‌اند نقش پررنگی در تحقق این هدف ما می‌توانند داشته باشند و ثمره این نشست‌ها نصیب مردم مشهد خواهد شد.

وی افزود: اگر ما بخواهیم در شبکه اطلاع‌رسانی ملی جایگاه مناسبی داشته باشیم این مهم نیازمند تعامل با رسانه هاست. پس باید در حوزه رسانه‌ای به شبکه سازی بپردازیم که برگزاری این گردهمایی مدیران رسانه‌های کشوری، یکی از اقدامات در همین راستا است.
انتهای خبر/