1

قطع صادرات نفت عربستان از باب‌المندب پیروزی ایران است

امام جمعه مشهد با اشاره به قطع صادرات نفت عربستان از باب‌المندب، گفت: این پیروزی ماست و خداوند اینگونه ما را یاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا(ع) و تقدیر از اقدامات ارزشمند انجام شده در بزرگ‌داشت دهه کرامت و میلاد امام هشتم(ع)، اظهار کرد: امروز پنجم مردادماه، سال‌روز آغاز برگزاری نماز جمعه در کشور در سال 1358 توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی است. البته مشهد قبل از پیروزی انقلاب هم سابقه انعقاد نماز جمعه به وسیله مرحوم آیت‌الله شیخ غلام‌حسین تبریزی را داشت.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از موفقیت‌های بسیار مؤثر در انقلاب و نظام مقدس اسلامی ماست که با تدبیر وحی‌آسای امام خمینی(ره)، این برنامه به عنوان فریضه الهی در این نظام و کشور مورد اجرا و ترویج قرار گرفت.

علم‌‌الهدی تصریح کرد: از روزی که نماز جمعه تأسیس شد، تاکنون -که در پهنه عمر این نظام 40 سال است- مردم را به نظام متصل کرد و نظام را با صبغه دینی در ذهن مردم جای داد؛ این بزرگ‌ترین اثر نماز جمعه در این نظام و انقلاب بود. هنگامی که نظام جزو دین و صبغه دینی مردم شود، نتیجتاً مردم در پای این نظام ایستادند، چون در پای دین خود ایستادند و پای این انقلاب با همه ایثارگری‌ها و مقاومت‌ها پایداری می‌کنند چراکه در پای دین خود ایستاده و مقاومت می‌کنند. مقاومت می‌کنند و این دارای عزت و عظمت فوق‌العاده‌ای است.

وی با بیان این که «افراد مقید به نماز جمعه بالاترین فضیلت و عبادت را در کنار تکالیف اجتماعی خود انجام می‌دهند»، تصریح کرد: از تمام افرادی که در آفتاب گرم و سرمای زمستان در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند تشکر می‌کنم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: خطیبی که در نماز جمعه خطبه می‌خواند وظیفه‌اش این است که در خطبه دوم، مسائل روز و مایحتاج مردم از نظر وضعیت روز را بیان کرده و آگاهی دهد، پای دل مردم بنشیند و درد دل مردم را بگوید و موقعیت سیاسی و اجتماعی که مردم در آن قرار دارند را بیان کند. خطیب جمعه اگر پای دل مردم نشست و حرف دل مردم را گفت، معنای آن دولت‌ستیزی و جناح‌گرایی نیست.

وی افزد: یک مشکلی که در این مملکت به دلیل سیاست‌زدگی وجود دارند این است که در همه مواردی که افراد وظیفه شرعی خود را انجام می‌دهند به دلیل این که با مطامع سیاسی و منافع نفسانی عده‌ای درست نمی‌آید، شروع به تحلیل‌کردن می‌کنند. برای نمونه 6 مجتهد فقیه عادل به انتخاب شخص مقام معظم رهبری در شورای نگهان حضور دارند و این‌ها اگر تصمیمی می‌گیرند در یک مصوبه‌ای یا تصمیمی در تأیید یا ردصلاحیت فردی می‌گیرند، به جناح‌گرایی متهم می‌شوند و کسی به این فکر نمی‌کند این افرادی که به جناح‌گرایی متهم می‌شوند 6 مجتهد عادل هستند.

علم‌الهدی با اشاره به این که «عین این مشکل در خصوص خطیب نماز جمعه نیز وجود دارد»، بیان کرد: خطیب نماز جمعه باید پای دل مردم بنشیند و درد دل مردم و مشکلات مردم را برای مسئولین بیان کند از طرف دیگر مردم را در موقعیت‌هایی که روز از نظر اجتماعی و سیاسی قرار دارند آگاه کنند. این خطبه دوم و آگاه‌سازی‌ها جای یک رکعت نماز است و خدای ناکرده اگر جناح‌گرایی یا نفسانیات در این قضیه باشد، عبادت خدا و نماز مشتمل بر فسوق می‌شود.

وی ادامه داد: این آقایی که به وسیله مقام معظم رهبری انتخاب شده است تا برای شما نماز جمعه بخواند، اگر نمازش مشتمل بر فسوق باشد، نماز همه باطل می‌شود. این تحلیل‌ها نابه‌کارانه و ناجوانمردانه نسبت به برخی مطالب است. اگر آقای خطیب آمد و حرفی زد و با مطامع و منافع عده‌ای دست نیامد، اهانت می‌کند، مسخره می‌کند، فحش می‌دهد یا حرفش را تقطیع می‌کنند و اول و آخر کلامش را می‌زنند و یک جمله به نفع خود در می‌آورند و تهمت می‌زنند. اگر شما متعقد به معاد نیستید که هیچ ما با شما حرفی نداریم، اما اگر معتقد به معاد هستید این‌ها بازخواست دارد و حرام است و حق‌الناس است که شما در نماز و عبادت مردم انجام می‌دهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که «خطیب بایستی مشکل مردم را بگوید»، عنوان کرد: امروز مشکل ما اقتصادی است و خدای ناکرده این موضوع نه نقد به دولت است، نه اهانت به دولت، نه دولت‌ستیزی و نه تخریب مسئولی است؛ این واقعیت است. مردم از نظر اقتصادی در فشار هستند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در جامعه، گفت: پولی که یک فرد به عنوان حقوق در ابتدای ماه می‌گیرد، این پول نماینده یک سبد کالاست که بر اساس آن می‌خواهد زندگی خود را تنظیم کند، اگر محور سبد کالای مردم طلا و ارز شد و آن هم در نوسان قرار گرفت، این مسلمان چگونه با این درآمد و حقوق زندگی خود را تنظیم کند. اگر در هر جامعه‌ای اقتصاد اینگونه مدیریت شد که محور سدکالا طلا و ارز شد و آن هم در نوسان، این جامعه ساقط شده است، این جامعه بلازده و قحطی زده است. متأسفانه ما امروز با این مشکل مواجه شده‌ایم و مسئولان باید درمان کرده و این مشکلات را علاج کنند تا مردم ما را از این مشکل نجات دهند.

علم‌الهدی با بیان این که «دنیای کفر به دلیل مسلمان بودن با ما دشمن است»، تصریح کرد: با همه قدرت چهل سال است که دنیای استکباری می‌خواهد ما را ساقط کند، امادر هر عرصه‌ای با شکست فاحش روبه‌رو می‌شود و با مشکل مواجه می‌شود. با وجودی که دشمن در همه امکانات و تجهیزات از ما جلوتر بوده و با ما قابل مقایسه نیست، اما تفاوتی که با دشمنان داریم این است که ما خدا را داریم و دشمنان ما خدا ندارند، به این دلیل در هر قدمی که علیه ما بر می‌دارند شکست می‌خورند و بینی‌شان به خاک مالیده می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در خصوص صادارات نفت کشور، خاطرنشان کرد: آمریکا خواست در برابر این موضع رئیس جمهور ما را تهدید کند و رئیس جمهور آمریکا گفت چنین و چنان می‌کنیم و نمی‌گذاریم تنگه هرمز کور شود و ما از 10 جای دیگر ما راه داریم. در مقابل تنگه هرمز، تنگه باب المندب است و این‌ها فکر کردند نفت عربستان را از تنگه باب‌المندب صادارات می‌کنند و مشکلی پیش نمی‌آید، اما با قهرمانی عزیزان ما در یمن و زدن این ناوچه عربستان اعلام کرد دیگر نفت‌کش‌های خود را از باب‌المندب و دریای سرخ عبور نمی‌دهد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: عربستان سعودی مزدور آمریکا به آمریکا اعلام کرد که اگر تنگه هرمز را ایثارگران قهرمان ایران بستند، قحطی نفت دنیا را فرا خواهد گرفت؛ این پیروزی اخیر ماست و خداوند اینگونه ما را یاری می‌کند.
انتهای خبر/