1

سالن پیر کشتی مشهد در خاک فرسودگی

سالن قدیمی کشتی مرحوم محمدعلی صحرایی در مشهد که فروردین امسال بعد از سه سال تعطیلی و انجام تعمیرات داخلی بازگشایی شد همچنان مشکلات زیادی دارد که رفع آن ضروری است.

به گزارش ایرنا، حدود سه هزار کشتی گیر در شهر مشهد در 22 سالن کشتی تمرین می‌کنند که کانون اصلی فعالیت آنها مدرسه و سالن کشتی صحرایی در مجموعه ورزشی تختی با قدمتی نزدیک به 60 سال است.
این سالن خرداد 1394 بر اثر اتصال سیم های برق دچار آتش سوزی و سپس برای انجام تعمیرات تعطیل شد که پس از اقدامات انجام شده در 25 فروردین امسال همزمان با عید مبعث بازگشایی شد.

سالن صحرایی را تعطیل می‌کنیم 

رئیس هیئت کشتی مشهد گفت: سالن کشتی صحرایی سال ١٣٤٠ در حاشیه میدان تختی(سعدآباد) مشهد افتتاح شد که پس از انقلاب اسلامی به نام پهلوان محمدعلی صحرایی نامگذاری شد.

علی اکبر عیسی‌زاده افزود: حمید توکل، محمد، رسول و امیررضا خادم، امیر توکلیان، مجید خدایی، قدیر نخودچی، حمید و محمود قشنگ، عبدالرضا کارگر، رضا صفایی، رضا رمضانزاده، جواد راسخی، مرتضی و مصطفی علیزاده، چنگیز عامل، ناصر و ابوالفضل زینل نیا از قهرمانان و نام آوران کشتی خراسان بودند که از این سالن به دنیای کشتی معرفی شدند.

وی بیان کرد: بهمن پارسال سالن صحرایی تحویل هیئت کشتی مشهد شد و 400 میلیون ریال اعتبار نیز برای تعمیرات جانبی آن منظور شد که این تعمیرات زمستان پارسال به پایان رسید.

رئیس هیئت کشتی مشهد افزود: پیش از بازگشایی سالن در نامه‌ای که این هیئت به هیئت استان فرستاد تاکید کرد که ورق‌های سقف شیروانی این سالن پوسیده و تخته چوب‌های تراورس قدیمی آن نیازمند تعویض است.

عیسی‌زاده، بهره برداری از این سالن را، با توجه به وضعیت سقف آن یک کار تبلیغاتی دانست و افزود: هیئت کشتی استان قول داده بود که با پایان بارندگی‌های فصلی سقف سالن را تعویض کند اما با گذشت مدت زیادی از پایان بارش‌ها، تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص نشده و مکاتبات متعدد ما نیز بی پاسخ مانده است.

وی گفت: بارندگی‌های بهاره موجب نفوذ پوسیدگی‌های سطح شیروانی به سقف کاذب شده که ریزش مستمر خرده چوب‌های تخته‌های تراورس به روی تشک‌های کشتی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک سقف این سالن گفت: علی رغم فعالیت روزانه 6 نوبت کشتی گیران در این سالن، با میانگین 40 نفر در هر جلسه تمرین، ناگزیریم برای جلوگیری از حوادث احتمالی، سالن صحرایی را از اول مردادماه تعطیل کنیم.

رئیس هیئت کشتی مشهد افزود: علاوه بر مشکل سقف، دیگر امکانات سالن از جمله دوش‌های آب گرم آن هم مشکل دارد و تاسیسات سالن هنوز در دست پیمانکار است و تحویل هیئت کشتی نشده است.

 تعویض سقف به زودی 

رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در فصل بارندگی نمی‌شد برای مرمت سقف سالن کاری انجام داد، با پیمانکار برای رفع این مشکل صحبت شده اما به دلیل موج گرمای هوا کارگران هنوز کار خود را آغاز نکرده‌اند.

مسعود ریاضی با بیان اینکه سقف سالن کشتی صحرایی از نظر کارشناسی سازه، پایدار و بدون خطر است، افزود: در عین حال بزودی عملیات تعویض سقف سالن آغاز می‌شود و پیمانکار مشخص و بودجه لازم در این خصوص هم تخصیص یافته است.

وی گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تعمیرات داخلی ساختمان، نصب سقف کاذب، نقاشی، سامانه روشنایی و خرید 288 متر تشک برای این سالن انجام شد و تعویض سقف آن هم در دستور کار است.
هزینه تعمیرات را اداره کل می‌دهد

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد نیز گفت: بین شیروانی و سقف کاذب سالن اهرم‌های چوبی به کار رفته که به مرور زمان دچار خوردگی شده است.

احمد صالح‌نژاد افزود: تعمیرات داخلی ساختمان با همکاری هیئت کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده و اکنون یک گروه کارشناسی سرگرم بررسی وضعیت سقف این سالن برای تعیین هزینه مورد نیاز هستند.
وی گفت: هیئت های ورزشی بودجه خاصی برای تعمیر اماکن ورزشی ندارند و همه هزینه‌های تعمیرات داخلی سالن صحرایی نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تامین شده و برای دیگر تعمیرات و هزینه‌ها نیز بزودی اقدام خواهد شد.
انتهای خبر/