1

دوندگان خراسانی شانس کسب مدال‌های آسیایی را دارند

رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: حسن تفتیان و شاهین مهردلان در رشته‌های دو 100 و 200 متر و پرتاب وزنه برای دریافت مدال در بازی‌های آسیایی جاکارتا شانس بالایی دارند.

به گزارش ایرنا، امیر سعادتمند افزود: تفتیان رکورددار دو 100 متر ایران در دو رشته 100 و 200 متر است که حدود 20 روز دیگر در بازی‌های جاکارتا حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: ورزشکاران رشته دو و میدانی در این بازی‌ها می‌توانند بطور همزمان در دو رشته انفرادی و یک رشته تیمی حاضر شوند. تفتیان طی تمرینات دو ساله خود در فرانسه زیر نظر مربی فرانسوی اونتانون گای آمادگی مناسبی کسب کرده و توانسته از امتیاز شرکت در دو رشته برخوردار شود.

رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی اظهار داشت: این دونده تربت حیدریه‌ای طی دوره تمرینی خود در مسابقات بین المللی و معتبر اروپایی شرکت کرده و روی سکو رفته است و هم اکنون با ثبت رکورد 10.03 ثانیه در رشته 100 متر و 20.74 ثانیه در رشته 200 متر شانس مدال آوری بالایی برای هر دو رشته در مسابقات آسیایی جاکارتا دارد.

وی گفت: در رشته پرتاب وزنه نیز شاهین مهردلان پرتابگر تربت جامی در رنکینگ آسیایی این رشته در جایگاه دوم قرار دارد که نشانگر شانس بالای وی در تصاحب مدال آسیایی این رشته است.

سعادتمند افزود: مهردلان 23 ساله با وجود حضور کم در میادین بین المللی رکورد 19.92 متر را در پرتاب وزنه به نام ثبت کرده که گویای شانس بالایی او در تصاحب مدال خواهد بود.

وی ادامه داد: سهم و جایگاه دوندگان خراسانی در کاروان جاکارتا و میان سایر دوندگان این کاروان بسیار قابل توجه است. در حالی که حداکثر شش دونده از ایران در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت دو نفر از آنان با شانس کسب سه مدال از خراسان رضوی هستند.

18 ورزشکار، چهار مربی، دو سرپرست و یک داور از خراسان رضوی در مسابقات آسیایی 2018 اندونزی حضور خواهند داشت. احتمال افزایش این آمار وجود دارد. این بازی‌ها از 27 مرداد تا 11 شهریور امسال در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/