1

بیمه ورزشی، اصطلاح غلطی که شایع است

رئیس هیئت پزشکی خراسان رضوی گفت: فدراسیون ادعای بیمه ورزشی ندارد و هیچ بیمه‌ای نمی‌تواند با هزینه سالیانه 15هزار تومان افراد را  تحت پوشش قرار دهد و اگر چنین باشد آن بیمه محکوم به ورشکستگی است.

رضا گلدوزیان، با اشاره به اشتباهی که در خصوص بیمه ورزشی در جامعه وجود دارد، گفت: بیمه ورزشی، اصطلاح غلطی است که شایع شده، ما بیمه نیستیم و بیمه تعریف گسترده‌ای دارد آنچه از بیمه ورزشکاران نام برده می‌شود در واقع پوشش ورزشکاران سازمان یافته است و در چارچوب قوانین بیمه کشور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هزینه‌ای بابت کارت عضویت پوشش ورزشکاران دریافت می‌شود و جزو افتخارات فدراسیون پزشکی است که 4 سال قیمت کارت‌های پوششی را ثابت نگه داشته و اگر ورزشکاری آسیب دید و تحت پوشش هیچگونه بیمه‌ای قرار نداشت، مقداری از این هزینه‌ها را طبق آیین‌نامه بتواند تامین ‌کند، سقف پرداخت پوشش این کارت عضویت تا 6 میلیون تومان است.

رئیس هیئت پزشکی خراسان رضوی در خصوص هزینه دریافتی کارت عضویت ورزشی، بیان کرد: مبلغ هر کارتی که صادر می‌شود 15 هزار تومان است و به حساب فدراسیون واریز می‌شود، 35 درصد از این مبلغ به استان باز می‌گردد و از این 35 درصد 15درصد آن  به شهرستان‌ها، 10 درصد به مشهد ، حدود 5 درصد هزینه‌های ستاد نظارت بر سلامت است و 20درصد باقی آن هزینه پوشش مسابقات، کلاس‌ها، همایش‌ها، حقوق پرسنل و کمک‌هایی که به شهرستان‌ها انجام می‌دهیم است.

گلدوزیان عنوان کرد: در کنار این پوشش ورزشی، بیمه مسئولیت هم داریم تا خسارت‌های بالاتر از پوشش ورزشی را هم پاسخگو باشد.

وی در خصوص ابداعات و اختراعات هیئت خاطر نشان کرد: 3 ابداع  و 1 اختراع داشته‌ایم و از این ابداعات یک مورد آن به تولید انبوه رسیده است. این ابداع کش‌های تمرین بوده که منتظر سفارش آن هستیم اما متاسفانه جلوی واردات آن هنوز گرفته نشده است.

رئیس هیئت پزشکی خراسان  ادامه داد: ورزش برای عضلات کوچک بدن اختراعی بوده که به تازگی به ثبت ملی رسیده است و در مرحله ثبت بین‌المللی قرار دارد.

گلدوزیان در خصوص طرح آشتی با ورزش، تصریح کرد: طرح آشتی با ورزش از آرزوهای هیات است اما متاسفانه سازمان‌های مختلف همکاری نداشته‌اند،  طرح بسیار خوبی است و جزئیات آن به این شرح است که اگر کارمندان ادارات  استان در ماه 1 رشته ورزشی را انجام دهند، ادارات آنان امتیاز ضمن خدمت برای کارمندان خود در نظر بگیرند. در صورت اجرایی شدن این طرح، در کمتر از 5 سال 60 رشته ورزشی را آموزش خواهند دید.

وی  ادامه داد: کارمند عضوی از خانواده ‌است و این آموزش را  به همسر و فرزندان خود می‌تواند انتقال دهد و آنان را با این ورزش‌ها آشنا کند، می‌توان گفت اگر این طرح اجرایی شود تقریبا طی 5 سال ورزش را به خانواده‌ها برده‌ایم، متاسفانه در این طرح تاکنون موفق نشده‌ایم اما همچنان پیگیر آن هستیم.

رئیس هیئت پزشکی خراسان عنوان کرد: تنها هیاتی در ایران هستیم که خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ملی پوشان و قهرمانان لیگ رایگان و بدون محدودیت ارائه می‌کند، روزانه 200-250 هزار تومان در این زمینه هزینه انجام می‌دهیم و به جای درآمدزایی از این امکانات به ورزشکاران خدمات می‌دهیم.

گلدوزیان در ارتباط با مکمل‌های ورزشی اشاره کرد: فدراسیون فقط وظیفه‌اش این است که اگر در باشگاه‌ها خرید و فروش مکمل انجام ‌شود جلوی آن را بگیرد و برخورد قانونی انجام دهد و با ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهداشت همکاری لازم را داشته باشد. همچنین سازمان بهداشت موظف است برای  باشگاه‌ها پرونده تشکیل دهد و بر آنان نظارت کند. اگر بدون مجوز بهداشت در باشگاهی مکملی فروخته شود با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای خبر/