1

درخشش فرش خراسان رضوی در عمان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی گفت: به اذعان مدیران اقتصادی عمان، فرش های بزرگ پارچه صادراتی خراسان رضوی در مسقط، پایتخت این کشور به عنوان یک جاذبه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، هادی مخملی ایرنا افزود: خراسان رضوی قطب تولید فرش های بزرگ پارچه است و از مناطق منحصر به فرد در سفارش پذیری حوزه فرش های بزرگ پارچه از اقصی نقاط دنیا است.
وی بیان کرد: تولید فرش بزرگ پارچه یک مزیت صادراتی برای خراسان رضوی به شمار می‌رود و کشورهایی مانند آمریکا، حاشیه خلیج فارس، ژاپن و چین مشتریان اصلی این نوع فرش هستند.
وی اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در خصوص آمار صادرات فرش در سه ماهه نخست امسال اعلام نشده، اما شرایط گویای افزایش صادرات فرش دستباف بویژه در طرحهای جدید مانند بزرگ پارچه و فرش های ابریشمی است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی گفت: از پارسال صادرات فرش دستباف استان از بازارهای سنتی به سمت بازارهای جدید تغییر یافته و اقبال برای فرش در کشورهایی مانند چین، ژاپن، استرالیا و اندونزی افزایش یافته است.
مخملی افزود: این اتحادیه درصدد است با برنامه ریزی منسجم نسبت به احیای بازارهای سنتی فرش استان مانند آمریکا و کشورهای اروپایی و افزایش صدور فرش به کشورهای ژاپن، چین، استرالیا و اندونزی اقدام کند.
وی بیان کرد: امسال صادرکنندگان خراسان رضوی برای جذب بازارهای جدید صادراتی در برخی نمایشگاه های خارجی مانند ازبکستان حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: هدفگذاری در حوزه فرش استان امسال تقویت جنبه هنری و تجاری این کالا است تا با حضور پرقدرت و پاسخگویی به همه سلائق در بازار، بتواند جایگاه اصلی خود را در بازار فرش دنیا تثبیت کند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی گفت: ساماندهی کارگاه های قالیبافی به صورت متمرکز و توجه به بیمه قالیبافان، شرایط تولید فرش در این استان را بهتر کرده و به نظر می‌رسد افزایش صادرات در این بخش ارزآوری مطلوبی برای استان داشته باشد..

 

انتهای خبر/