1

تاجران ایرانی به روسیه اعتماد ندارند

رییس گروه پارلمان دوستی ایران و روسیه گفت: تاجران اقتصادی به روسیه اعتماد ندارند و تصور می کنند که هر لحظه امکان دارد این کشور موضع خود را تغییر دهد. باید این فضا را تلطیف کرد.

رمضانعلی سبحانی فر،رییس گروه پارلمان دوستی ایران و روسیه، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو درخصوص ظرفیت های اقتصادی ایران و روسیه اظهارکرد: در چند سال اخیر ارتباط بین ایران و روسیه برمبنای یک راهبرد استراتژیکی بوده که تا حدودی هم توانسته موفق باشد.

وی افزود:در جلساتی که با مسئولان دو کشور داشتیم در مباحث سیاسی تقریبا موفق بوده ایم،اما در مسائل اقتصادی با چالش هایی مواجه شده ایم که موجب شده چندان موفق در این زمینه ظاهر نشویم.

سبحانی فر در ادامه گفت:به دلیل عدم یا کمرنگ بودن روابط تجاری بین دو کشور،مراودات و مبادلات خوبی بین ایران و روسیه شکل نگرفته است و باید به سرعت بتوانیم موانع موجود در داخل از جمله مسائل گمرکی را به منظور ایجاد روابط گسترده تر تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: درحال حاضر مردم نسبت به گذشته کشور روسیه  تکدر خاطر دارند،البته باید یادآور شد که روسیه امروز با چند دهه یا یک سده گذشته تغییر یافته،اما تا ما بتوانیم این دیدگاه را در جامعه گسترش دهیم زمان بر است.

رییس گروه پارلمان دوستی ایران و روسیه توضیح داد:تاجران اقتصادی به روسیه اعتماد ندارند و تصور می کنند که هر لحظه امکان دارد این کشور موضعش را تغییر دهد که با تاسیس صندوق های ضمانت بین تجار می توان این فضا را تلطیف کرد.

سبحانی فر تصریح کرد: زمانی که روسیه تحریم شد؛کشور ما برای به دست آوردن بازارهای این کشور بسیار کُند عمل کرد و در این بین ترکیه توانست بازارهای این کشور را تسخیر کند.

وی تاکید کرد: ایران به مقوله اقتصاد اوراسیا ورود پیدا کرده که این امر دارای ظرفیت های زیادی است،لذا با اجرایی شدن استراتژی های تعریف شده می توان ظرفیت ها را بین کشورهای منطقه به ویژه ایران و روسیه که کشورهای بزرگ و تاثیرگذار منطقه هستند توسعه داد.

انتهای خبر/