1

به شرط تامین

سخنگوی هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: برگزاری بازی‌های تیم فوتبال پدیده و میزبانی لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام منوط به تصمیم فرمانداری مشهد و شورای تأمین است.

قرعه کشی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور انجام شد و پدیده که امسال به تنهایی بار نمایندگی استان را به دوش می‌کشد باید در هفته نخست این رقابت‌ها به دیدار پرسپولیسی برود که در سه فصل گذشته در بهترین فرم سالیان اخیر خود قرار داشته است. تیمی که در سه سال توانسته دو عنوان قهرمانی و یک عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کند. از این‌رو کمی حساسیت‌های این دیدار برای فوتبال دوستان بالارفته است. در طرف دیگر پدیده همیشه برای پرسپولیس حریفی سرسخت بوده است.

اما فصل گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص برگزاری مسابقات پدیده و مشکی‌پوشان با تیم‌های لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) به گوش رسید، اما هر بار و به دلایل مختلف برگزاری این مسابقات در روزهای قبل از مسابقه لغو می‌شد و علاوه بر سردر گمی فوتبال دوستان مشهدی برای دیدن فوتبال باعث شکاف میان مردم و مسئولین نیز می‌شد.

البته ناگفته نماند که بازی‌های انتهایی فصل هفدهم و به خصوص دربی مشهد پس از کش و قوس‌ها و انواع مصاحبه‌ها و برخوردها بالاخره در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، اما داشتن ورزشگاهی با این تجهیزات و موقعیت مکانی و همچنین فاکتورهای مثبتی که نسبت به ورزشگاه ثامن دارد مسئولین را مجاب کرده تا فصل جدید پدیده در این ورزشگاه از مهمانان خود پذیرایی کند.

در همین خصوص علی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش 3 درخصوص برنامه‌های مدنظر برای برگزاری افتتاحیه لیگ هجدهم در مشهد اظهار داشت: برنامه‌ریزی در این زمینه از مدت‌ها قبل انجام و سعی شده براساس تعامل با دستگاه‌های ذیربط، نقطه نظرات آنها به‌صورت ویژه مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم فارغ از هرگونه رویکرد سلیقه‌ای بهترین راندمان و برآیند را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا تمامی اقدامات لازم برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام انجام شده است.

سخنگوی هیأت فوتبال خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ورزشگاه ثامن شرایط برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را ندارد، گفت: پیگیری جهت انجام بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام طبق درخواست باشگاه پدیده و همچنین بخشنامه سازمان لیگ فوتبال کشور مبنی بر بهره‌برداری از آن ورزشگاه و عدم تأیید ورزشگاه ثامن مشهد به‌دلیل نواقص متعدد از جمله صوت، اسکوربرد، فقدان سیستم‌های سرمایش و گرمایش مناسب و عدم دسترسی به اینترنت بوده است.

رفسنجانی در پاسخ به این سوال که “آیا میزبانی ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام در لیگ برتر، قطعی شده است؟” گفت: مسئولان محترم فرمانداری مشهد و شورای تأمین با اشراف بر نکات مطرح‌شده و همچنین بررسی شرایط موجود در این زمینه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی در خاتمه به درخواست‌های متعدد هواداران فوتبال در مشهد مبنی بر برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: درصورت موافقت فرمانداری و شورای تأمین با انجام رقابت‌ها در این ورزشگاه، تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم میزبانیِ مطلوبی در رقابت‌های لیگ برتر داشته باشیم که البته تحقق این مهم نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های ذیربط است.

حال باید دید آیا فرمانداری و شورای تامین با برگزاری مسابقه میان دو تیم پدیده مشهد و پرسپولیس تهران در این ورزشگاه موافقت می‌کند یا اوضاع جور دیگری رقم می‌خورد.

انتهای خبر/