1

آرین‌منش: هیچ دولتی جسارت جراحی اقتصادی را نداشته است

نماینده مردم مشهد در دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور با مردم گفت: هدف روحانی از سخنان اخیر خود استمداد از مردم و جریان‌های سیاسی در ایجاد آرامش و کاستن از فشار سنگین روی دولت بود.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیل خود از سخنان اخیر روحانی در جمع مدیران ارشد دولت اظهار کرد: هدف رئیس جمهور از سخنان اخیر خود استمداد از مردم، گروه ها و جریانات سیاسی جهت بازگشت آرامش و کاستن از فشار سنگینی بود که پس از آشفتگی های اخیر در بازار ارز و سکه بر روی دولت آمد تا یک مرتبه دیگر از مردم برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی درخواست فرصت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور با مشکلات ریشه‌ای و اساسی اقتصادی مواجه است. هر از گاهی دمل چرکین اقتصادی از جایی سرباز می‌کند؛ گاهی از موسسات اعتباری، گاهی از بانک‌ها، گاهی از زمین‌گیر شدن بازار، گاهی از اختلاس‌های هزار میلیاردی و هیچ دولتی هم جرات و جسارت جراحی اقتصادی که قطعا همراه با خونریزی است را نداشته است.

وی معتقد است: در شرایطی که اوضاع کشور آشفته می ‌ود، معمولا مجلسیان دولت را ناکارآمد، دولت قوانین را نارسا و دستگاه قضایی به دنبال اخلالگران اقتصادی است و مجازات را چاره درد می‌داند. در واقع همه به دنبال تسویه حساب هستند و اپوزسیون داخل و خارج از کشور هم درصددند تا از این اوضاع بهره‌برداری‌های خاص خودشان را داشته باشند. این ضعف و بیماری و عدم تاب‌آوری اقتصادی در برابر تهدیدات و نوسانات است که در آن آمریکایی‌ها به دنبال زمین‌گیر کردن کشور و افزایش نارضایتی ها و ابعاد مشکلات و اختلافات در داخل هستند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: طرح افزایش نظارت بر دولت و طرح ترمیم کابینه از موضوعاتی بود که در این آشفته بازار از سوی رقبای رئیس‌جهور و مخالفان آن مطرح شد و دکتر روحانی متقابلا طرح ضرورت حفظ وحدت ملی، استمداد از مردم، تکیه بر استکبارستیزی مردم، عزت خواهی، وعده حل مشکلات و قول تحول بزرگ در اقتصاد کشور را داد و مردم را متقابلا به آرامش و اعطای فرصت و زمان بیشتر به دولت دعوت کرد که به نظر می رسد باعث آرامش نسبی در کشور گردد.

 

انتهای خبر/