1

کلاهبرداری 3میلیارد ریالی با چک‌های جعلی در رشتخوار/130 فقره سرقت در كارنامه 2 شاه دزد در مشهد

کلاهبرداری 3میلیارد ریالی با چک‌های جعلی در رشتخوار

فرمانده انتظامی شهرستان “رشتخوار” از دستگیری عامل کلاهبرداری 3 ميليارد ریالی با چک های جعلی خبر داد.

سرهنگ داوود حاتميان افزود: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی میانسال در خصوص کلاهبرداری با جعل امضاء، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته، مشخص شد چند فقره چك به نام وی با مبلغ بالا در زمان وصول توسط افراد ناشناس برگشت خورده در حالی که او چنین دسته چکی نداشته است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: كارآگاهان زبده پلیس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعتی و استفاده از شیوه های نوین پلیسی، فرد کلاهبردار را که جوانی 37 ساله است، شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ حاتمیان ادامه داد: متهم که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با ادله و مستندات مکشوفه به تهیه دسته چک از بانک با مدارک هویتی شاکی و صدور 5 فقره چک جعلی به مبلغ 3 ميليارد و 300 میلیون ریال اعتراف کرد. متهم پس از تشكيل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

 

 

130 فقره سرقت در كارنامه 2 شاه دزد در مشهد

فرمانده انتظامي استان از دستگيري 2 شاه دزد شب‌ رو با 130 فقره سرقت در مشهد خبر داد.

سردار قادر كريمي در تشريح عمليات ضربتي پليس مشهد براي شناسايي و دستگيري 2 تن از عاملان اصلي سرقت هاي شبانه افزود: از چندي قبل در پی گزارش سرقت هاي سريالي باطري خودرو و دوچرخه در محدوده خيابان سناباد و بلوار سازمان‌ آب مشهد و نیز اعلام شكايت مالباختگان، دستورات لازم براي پيگيري سريع اين پرونده ها به فرماندهي انتظامي مشهد صادر شد.

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي افزود: سركلانتري هفتم پليس مشهد در عملياتی گسترده ماموريت يافت موضوع را به طور ويژه پيگيري كند.

وي خاطر نشان كرد: تيم دايره تجسس كلانتري سناباد مشهد در اين ماموريت ضربتي با كنترل و مراقبت هاي نامحسوس، شاه دزد باطري خودروهاي سواري را در حال سرقت شناسايي و تحت تعقيب قرار دادند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اين متهم با آچاري كه در دست داشت به مالك خودرویی حمله ور و او را از ناحيه صورت زخمي و قصد فرار را داشت كه با همكاري شهروندان وظيفه شناس دستگير شد.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي اضافه کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به 90 فقره سرقت باطري خودرو اعتراف و مالباخته های اموال مسروقه را نيز به پليس معرفي كرد.

سردار كريمي با بیان اینکه تحقيقات از متهم سابقه دار و معتاد به مواد مخدر صنعتي شيشه كه 6 ماه قبل از زندان‌ آزاد شده، ادامه دارد، افزود: تيم دايره تجسس كلانتري سناباد در اين عمليات گسترده همچنين عامل سرقت هاي حرفه اي دوچرخه را پس از پي گيري هاي پليسي شناسايي و تحت تعقيب قرار دادند؛ اين متهم كه با درج آگهي فروش يكي از دوچرخه هاي سرقتي در شيپور با مالباخته رو به رو شده بود، توسط پلیس دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های پلیسی به 40 فقره سرقت اعتراف كرد که تحقیقات پليسي با دستورات مقام قضائي ادامه دارد.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان، گفت: پيشگيري از وقوع سرقت با آگاهي شهروندان و توجه به هشدارها و توصيه هاي پليسي از يك سو و همچنين نظارت و کنترل صحیح فرزندان از سوی خانواده ها محقق مي شود چراكه بررسي اين سرقت ها از دو منظر حائز اهميت است. نكته اول اينكه سارقان از غفلت و سهل انگاري شهروندان سوء استفاده كرده و مرتكب جرم شده اند.

سردار کرمی در خاتمه خاطرنشان کرد: سوابق 2 متهم دستگير شده نشان مي دهد ضعف مهارت هاي زندگي و خلل در روابط عاطفي با خانواده موجب شده آن ها پس از گرفتار شدن به دام اعتیاد، مرتكب سرقت هاي سريالي شوند.

انتهای خبر/