1

فقط ۲ باشگاه فوتسال در ایران به ‌قراردادش عمل می‌کند

بازیکن سابق تیم فوتسال مشکی‌پوشان با اشاره به‌اینکه فقط ۲ باشگاه فوتسال در ایران به ‌قراردادش عمل می‌کند، از کسر مبلغ قراردادها به ‌بهانه‌های مختلف خبر داد.

در شماره‌های گذشته با بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران بانوی کشور به صحبت نشستیم و از دغدغه‌ها، مشکلات، نقاط ضعف و نقاط قوت آنان مطلع شدیم. این را به اثبات رسانده‌ایم که حامی ورزش زنان در جامعه هستیم. از حمایت‌های مختلف از تیم فوتسال مشکی‌پوشان تا حضور زنان در ورزشگاه‌ها و از مصاحبه‌هایی با مهشید اشتری قهرمان تنیس روی میز، فتانه پورآت قهرمان بسکتبال، فاطمه ارژنگی فوتسالیست تیم ملی، افسانه سجادی مربی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان و غیره.

در همین راستا رویا کلاتی از حال و هوای این روزهای خود گفته است.

به گزارش فارس رویا کلاتی ضمن ابراز ناراحتی از عدم حضور این تیم در لیگ برتر در این استان گفت: از شورای شهر مشهد، باشگاه مشکی‌پوشان و هیئت خراسان رضوی تشکر می‌کنم که با اتحادی که داشتند، سبب شدند، تیم مشکی‌پوشان فصل گذشته مقام چهارم را کسب کند و اتفاق خوبی را در اولین حضور خود در لیگ برتر رقم بزند.

بازیکن سابق تیم فوتسال مشکی‌پوشان افزود: همیشه تکرار اتفاقات خوب سخت‌تر از رقم زدن آن است، متاسفانه امسال مسئولین اتحاد سال گذشته را نداشتند و نتوانستیم مانند فصل پیش عمل کنیم و بعد از اینکه مشکی‌پوشان اعلام کرد تیمداری نمی‌کند، بازیکنان به‌شهرستان‌های دیگر رفتند.

وی تصریح کرد: از ۱۴ تیم حاضر در لیگ برتر متاسفانه به‌جز سه تیم اول قراردادهای ناچیزی می‌بندند، البته تا جایی که من اطلاع دارم، یکی از آن تیم‌ها فقط ۵۰ درصد پول بازیکنان را پرداخت کرده و فقط دو باشگاه در ایران وجود دارد که مبلغ قرارداد بازیکنان را به‌موقع پرداخت می‌کند.

کلاتی بیان کرد: بازیکنی که در شهر خود تیم ندارد، باید به ‌دور از خانواده و در جایی که معلوم نیست شرایط خوابگاه و تغذیه بازیکن به ‌چه شکلی است و چه قدر قرارداد مالی می‌بندد، بازی کند، اینکه چقدر قرارداد مالی باشد یک بحث بوده و این که اصلا پولی پرداخت شود، بحثی جدا است.

بازیکن سابق تیم فوتسال مشکی‌پوشان خاطرنشان کرد: قطعاً در هیچ تیمی پول خوب و به ‌موقع پرداخت نمی‌شود، در ورزش بانوان، هیچ آورده مالی برای بازیکنان وجود ندارد، بازیکن یا باید از سمت خانواده حمایت شود و در شهر دیگر در کنار فوتسال کار کند تا بتواند از پس مخارج‌اش بر بیاید.

وی عنوان کرد: بازیکنی مانند من که می‌خواهد در تیم ملی بماند باید در یک تیم بازی کند، فوتسال برای کسی که در آسیا شرکت کرده و شهرتی کسب کرده می‌تواند درآمدی داشته باشد، اما برای امثال من که در مسیر پیشرفت قرار داریم، سودی ندارد.

کلاتی اظهار کرد: تنها مشکل قرارداد پایین نیست، در باشگاه‌ها باخت در یک بازی یا مشکلی پیش پا افتاده انضباطی را بهانه می‌کنند تا مبلغی از قرارداد راه کم کنند، آنقدر از این قرارداد کم می‌شود که عملاً قرارداد به‌صفر می‌رسد، در شرایط اقتصادی فعلی برای یک دختر تنها 6 ماه دور از خانه زندگی کردن، سخت است.

بازیکن سابق تیم فوتسال مشکی‌پوشان گفت: از تیم‌های مختلف پیشنهاد داشتم که یکی از نظر فنی خوب بوده یا برخی از لحاظ مالی شرایط بهتری داشتند، باید با وسواس بیشتری به‌این موضوع فکر کنم تا بتوانم بهترین انتخاب را داشته باشم.

وی ادامه داد: با شرایط فعلی و اوضاع اقتصادی ایران اگر بازی در تیم‌های خارج از کشور فراهم شود، حتما به‌آن فکر می‌کنم.

انتهای خبر/