1

دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان رضوی با شهردار مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار با شهردار مشهد با بیان اینکه توسعه گفتگو ،راهبردهای اصلی این اداره کل است گفت : لازم است اعتمادسازی بین نهادها انجام شود و گفتگوها عمق پیدا کند و در کنار اینکه ماظرفیت های پنهان را ببینیم و به جوانان و زنان بیشتر توجه کنیم .

جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با شهردار مشهد که در دفتر وی برگزار شد برایجاد گفتگو بین شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد و افزود: ما با همکاری یکدیگر باید سعی کنیم تاثیر فرهنگ نخبگانی را بر فرهنگ عمومی و توده مردم نشان دهیم .

مروارید با اشاره به زیرساختهای فرهنگی و هنری شهر به عنوان یکی دیگر از محورهای تعامل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری گفت : با همکاری یکدیگر در ایجاد گذر فرهنگ و هنر تلاش کنیم و اگر شهرداری مشهد ددر این مورد همکاری کند این اداره کل آماده تامین نیازهای فرهنگ و هنر مربوط است .

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگسراهای شهر گفت : برخی برنامه های فرهنگسراهابا برنامه های پیش بینی شده ما هماهنگ است لذا با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از توان اجرایی یکدیگر می توان آن را به صورت مشارکتی برگزار کزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به موضوع ایجاد شعبه موزه ملی سینما ی ایران در مشهد با همکاری شهرداری گفت: معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص علاقه مند که این مسئله به سرانجام رسد و همچنین آماده کمک و همکاری در ایجاد و توسعه سینماها در فضای شهر مشهد است.

مروارید ادامه داد: علی رغم اینکه این استان در حوزه تاتر از نظر محتوایی غنی و قوی است و درآن گروه های پیشکسوت و جوان به فعالیت مشغول اند اما متاسفانه مشکل سالن در اجرا دارند بنابراین ضروری است در این شهر محیطی را درشان تاتر خراسان و مشهد ایجاد کنیم .

وی با اشاره به جدول رویدادهای فرهنگی و هنری و قرآنی در سطح ملی و بین المللی این اداره کل افزود: ما می توانیم در مورد رویدادها با شهرداری هم سان سازی داشته باشیم و آن دسته از فعالیت هایی را که شهرداری می توانند انجام دهد به صورت مشترک انجام دهیم .

وی با بیان اینکه رویکرد بنده ،رویکرد مشارکتی است افزود: امیدوارم با همکاری و مشارکت یکدیگر چشم انداز فرهنگی شهرمان را تغییر دهیم و در مسیر پیش بینی شده که برای آن ترسیم کرده اند قرار گیریم.

در ادامه این نشست افشین تحفه گر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ارتباط خوب بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه شهرداری مشارکت جدی را در حوزه های مختلف فرهنگی با این اداره کل داشته است و می توانند این همکاری ها به صورت جدی تر دنبال شود .

وی ادامه داد: ضروری است کارگروهی در خصوص مشارکت های فرهنگی و هنری تشکیل شود .

در ادامه یوسف امینی ضمن قدردانی از همکاری شهرداری با این اداره کل در حوزه فرهنگی گفت: اگر به حافظه تاریخی شهر مشهد نگاهی بی اندازیم نام انجمن شعر فرخ به عنوان اولین مجمع عالی ادبای معاصر در شعر دیده می شود لذا از معاونت فرهنگی شهرداری خواستارم در بحث سیاستگذاری با خرید و احیا ی خانه فرخ از این ظرفیت فرهنگی استفاده کنیم .

حجت الاسلام کاظمی نسب معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به همکاری شهرداری مشهد در برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: با توجه به اینکه مشهد ظرفیت عظیمی را در حوزه قرآن  و پرورش قراء،حافظان ، مفسران و مترجمان قرآنی دارد ضروری است این اداره کل با همکاری شهرداری مشهد با احرای طرح های مناسب این فضای قرآنی را استمرار بخشد.

در ادامه این نشست قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد با آرزوی موفقیت برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اولین و مهمترین وظیفه فرهنگی که برای معاونت فرهنگی تعریف کردیم ترویج فرهنگ شهروندی است که در این شهر مغفول مانده است

وی ادامه داد: تلاش داریم پیام های شهروندی را براساس منشور شهروندی در شهر پیاده سازی کنیمکه در این خصوص با نخبگان و کارشناسان جلساتی را داشته ایم.

وی نقش ارشاد را در فعالیت های فرهنگی و هنری محوری خواند و افزود: باید فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در اجرا و هم در پاسخگویی برگزار شود و ما نیز در کنار شما پیشتبانی فعالیت ها را خواهیم داشت .

شهردار مشهد با اشاره به راه اندازی و تقویت خانه هنرمندان در شهر مشهد افزود: در گذشته این نهاد وجود داشته است اما ما آن را عمومی نموده و تقویت کنیم .

وی با بیان اینکه کار برای حوزه فرهنگی و هنری در مشهد وسیع است افزود: می شود با درایت و بی جنجال تر از شهرهای دیگر کار کرد و به ظرافت های فرهنگی این شهر توجه نمود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه باید بسته فرهنگی فعالیت ها برای زائر و مجاور را از یکدیگر تغییر دهیم گفت: به این نتیجه علمی رسیده ایم که توقع و نیاز زائرین با مجاورین متفاوت است لذا ضروری است دراین حوزه با تفکیک آن قدم برداشت.

خامسی تصریح کرد: جلسه کارشناسی در خصوص برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تشکیل شود تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت آن برای سال آینده برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ضروری است محتوای دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی کارشناسی تر شود تا به نتیجه مورد نظر در خصوص فرهنگی برسیم .وی در پایان بر خرید و احیاء خانه فرخ برای فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

در ادامه این نشست هادی بختیاری درباره تفاهم های فرهنگی و چگونگی اجرای فعالیت ها توضیحاتی ارائه نمود.

انتهای خبر/