1

دستگاه قضایی پیگر شکایت شهروندان از آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز گفت: در راستای تحقق حقوق شهروندی، هر شهروندی می‌تواند در این زمینه از حقش دفاع کند لذا شهروندان می‌توانند از طریق دستگاه قضایی حقوقشان را پیگیری کنند.

محمدرضا حسین‌نژاد در برنامه رادیویی مردم و مسوولان افزود: متاسفانه در خصوص جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز قانون مدونی وجود ندارد که براساس آن مشخص شود چه ساعتی باید ساخت و ساز انجام و چه ساعتی متوقف شود.

وی اضافه کرد: در مفاد پروانه‌های ساختمانی نیز قید نشده که سازندگان چه ساعت‌هایی ساخت و ساز را آغاز و چه ساعت‌هایی آن را متوقف کنند لذا با توجه به این خلاء، مزاحمت‌ها از طریق آلودگی صوتی می‌تواند از طریق حقوق عمومی شهروندی پیگیری شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد تصریح کرد: معتقدم اگر بشود در راستای حفظ حقوق شهروندان هنگام ساخت و ساز، کلاس‌های توجیهی برای سازندگان از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شود تا نسبت به رعایت حال شهروندان هنگام ساخت و ساز توجیح شوند، تاثیرگذار خواهد بود.

حسین‌نژاد در خصوص این که آیا می‌شود شهرداری مشهد در زمان صدور پروانه تمهیداتی برای کاهش مزاحمت‌های ناشی از آلودگی‌های صوتی در ساعات استراحت شهروندان در نظر بگیرد؟ گفت: این موضوع را بررسی خواهیم کرد که آیا امکانپذیراست در پروانه‌های ساختمانی، بندی را در نظر گرفت که در ساعت‌های خاص عملیات‌های ساختمانی که تولید آلودگی صوتی می‌کنند متوقف شود.

انتهای خبر/