1

آقایان بروند عملیات را آغاز کنند، ببینند چه می‌شود

دادستان مشهد با اشاره به شائبه عدم صلاحیت دستگاه قضا در مساله کمربند جنوبی تاکید کرد: آن تصمیمی که در این خصوص به شورای شهر و شهرداری اعلام شده تصمیم قانونی است. آقایان اعلام می کنند صلاحیت این اقدام را نداریم؛ بروند عملیات را آغاز کنند، ببینند نتیجه آن چه می شود.

غلامعلی صادقی درباره پرونده کمربند جنوبی مشهد و اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر عدم صلاحیت دادگستری برای ورود به آن خاطرنشان کرد: شرق و غرب و شمال و جنوب مشهد، 3 ضلع آن برای هر کسی که می خواهد کمربندی احداث کند و یا هر اقدام دیگری کند، حرفی نداریم. در مورد عرصه کمربند جنوبی باید گفت این تنها عرصه ای است که برای کاربری تفریحی و گردشگری مناسب است.

وی اضافه کرد: بیشترین زحمتی که در مورد ارتفاعات جنوبی سازمان های مختلف متحمل شده اند، دادگستری بوده باشد. در واقع اقداماتی که برای رهاسازی این منطقه صورت گرفته و اصراری هم بر رفع تصرفات داشته ایم، با این نیت بود که بزرگواران اگر می خواهید در هر قسمتی از این شهر کاری انجام دهید، انجام بدهید ولی بگذارید این منطقه مال مردم باشد.

دادستان مشهد با بیان اینکه اینجا به عنوان ادامه کمربند سبز باید تبدیل شود به یک فضای سبز و محل استراحت و مراجعات مردم، گفت: ییلاقات مشهد امروز پاسخگوی مردم مشهد نیست و این مسیر تردد نمی تواند پاسخگوی این نیاز باشد و مقصد آن که طرقبه و شاندیز باشد هم پاسخگوی این حجم نخواهد بود.

صادقی خاطرنشان کرد: تنها عرصه ای که در حال حاضر وجود دارد همین عرصه است. آیا این درست است که برای تردد یک تعداد اتوموبیل آن را به یک کمربند 75 متری تبدیل کنیم که حاشیه هایی هم خواهد داشت. بگذاریم این را مردم استفاده کنند. این همه بزرگراه و خیابان احداث شده و فضا برای توسعه آن وجود دارد. آقایان در این مورد می گویند در این کمربند هزینه شده که اولا باید گفت میزان این هزینه 80 درصد نیست. با اقدامات کارشناسی ما مشخص نیست هر درصدی که کار انجام شده، منافاتی با آنچه ما دنبال انجام آن هستیم، ندارد.

وی افزود: آن تصمیمی که در این خصوص به شورای شهر و شهردرای اعلام شده تصمیم قانونی است و اعلام کرده ایم اگر برخلاف این تصمیم کسی آنجا ادامه عملیات را صورت دهد، این اقدام وی قابل تعیقب است. آقایان اعلام می کنند صلاحیت این اقدام را نداریم؛ بروند عملیات را آغاز کنند، ببینند نتیجه آن چه می شود

دادستان مشهد با بیان اینکه این همه معضل در این شهر وجود دارد اما سخنانی گفته می شود که نباید گفته شود و به شکلی فرار به جلو صورت می گیرد، تصریح کرد: شورای شهر اگر می خواهد خدمت کند، در ارتباط با معتادان متجاهر اقدام کند. من از شورای شهر و شهردار فعلی توقع بیشتری داشتم. در دوره گذشته حمایت های مالی مجموعه شورای شهر و شهرداری از شورای هماهنگی مبارزه با جرایم مرتبط با مواد مخدر بیشتر بود. این در حالی است که بر خلاف اعلام آقایان در جلسات رسمی، هنوز سازمان بهزیستی در این مورد تنهاست. بهزیستی اعلام می دارد به علت باری که روی دوش دارد، نمی تواند برای مدت طولانی آن را تحمل کند.

وی افزود: آقایان اگر می خواهند کمک کنند، رضایت مردم را جلب کنند. در حال حاضر 70 درصد سرقت ها مربوط به معتادان متجاهر می شود. بیایید در این مورد فکری بیاندیشید.

صادقی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه ما در چند سال گذشته با جدیت تمام عرصه کشف رود را رهاسازی کرده و در اختیار شهرداری قرار داده ایم. فاز بعدی اقدامات ما تصفیه فاضلاب آن مجموعه است. این یک منبع و یک ثروت استانی و ملی است که باید این فاضلاب تصفیه شود و کل آبیاری های فضای سبز مشهد را پاسخگو باشد. در حال حاضر ما پرونده علیه شرکت آب منطقه ای و فاضلاب به عنوان تهدید علیه بهداشت داریم و به عنوان متهم مدیران این مجموعه ها را دعوت کرده ایم. در همین مورد شهرداری هم سهم می برد؛ چقدر در مورد تصفیه فاضلاب کشف رود مصاحبه کرده اند؟ چقدر اعلام آمادگی کرده اند؟

انتهای خبر