1

هفته های فرهنگی شهرستان ها در تقویم اجرایی استان قرار گیرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در هفته های فرهنگی شهرستانها باید از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان با هدف شناسایی و معرفی آن استفاده شود.

جعفر مروارید در جلسه شورای سیاست گذاری هفته های فرهنگی استان که در اداره کل امور اجتماعی استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرستانها انتظار دارند در برنامه هایی که در مرکز استان توسط ادارات کل برگزار می شود از ظرفیت های فرهنگی هنری آنان نیز استفاده شود این امر اقتصاد فرهنگ و هنر را رونق می بخشد و هویت اجتماعی و محلی را تقویت می کند.

جعفر مروارید تصریح کرد: هویت بخشی اجتماعی، شناخت ظرفیت های فرهنگی و هنری، احیای سنت ها، عدالت در توزیع فعالیتها و برنامه های فرهنگی از کارکردهای هفته های فرهنگی هنری شهرستانها است که پیشنهاد می شود برنامه های  این هفته ها در تقویم اجرایی استان به عنوان یک برنامه دائمی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: حضور شهرستان ها در یک زمان بندی مشخص در قالب هفته های فرهنگی و هنری، به هم افزایی و مهرورزی کمک می کند و بستر مناسبی برای ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی منشور حقوق شهروندی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه آفت هفته های فرهنگی شهرستانها تصدی گری دولتی است گفت: اگر مردم پای کار نیایند و اگر برنامه ای مخاطب مردمی  نداشته باشد آن برنامه دچار افت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تعریف اجرای مردمی یعنی حضور انجمن ها، موسسات فرهنگی و هنری، سمن ها و مراکز مردم نهاد که در حوزه فرهنگ و هنر نقش و سهم دارند است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری هفته های فرهنگی شهرستانها در کنار نمایشگاه بین المللی، هتل داری و صنایع وابسته می تواند خراسان را در عرصه بین المللی معرفی کند.

انتهای خبر/