1

نجات 151 واحد تولیدی از تعطیلی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 151 واحد تولیدی در استان که به علت مشکلات بانکی، چک برگشتی و بدهی معوق در وضعیت تعطیلی یا نیمه تعطیلی بود، دوباره رونق گرفت.

ابراهیم ناصری افزود: حمایت از این واحدهای تولیدی، علاوه بر تثبیت اشتغال و تولید، در برخی از موارد منجر به افزایش تولید آنها شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون هفت هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به یکهزار و 88 واحد تولیدی خراسان رضوی اختصاص یافته که بخش عمده این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش به واحدها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی موجب تضمین و تثبیت اشتغال و تولید در واحدها و جلوگیری از تعدیل نیروی انسانی یا کاهش تولید و تعطیلی برخی از واحدها شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس گزارش های موجود، هم اینک 394 واحد تولیدی در استان تعطیل است که بیشتر آنها اقدامات مناسب و به موقع برای تغییر محصولات تولیدی خود را براساس تغییرات و خواسته ها و نیازهای مصرف کننده انجام نداده اند.

ناصری اظهار کرد: عمده واحدهای تعطیل شده در حوزه مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه و آجرهای فشاری، صنایع ذوب و ریخته گریهایی بودند که مازوت مصرف می کردند و یا ماشین آلات قدیمی داشتند.

وی افزود: صنایع ماشین سازی و تجهیزات بخصوص تراشکاری ها و خدمات مرتبط، صنایع لاستیکی و پلاستیکی به دلیل حذف یارانه پتروشیمی ها، لوازم خانگی بویژه تولیدی بخاری های کم بازده، واحدهای تولیدی نساجی و پوشاک به دلیل عدم رقابت و قیمت بالای محصول از دیگر واحدهای صنعتی تعطیل شده هستند.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون هزار و 786 فقره جواز تاسیس واحد صنعتی با سرمایه گذاری 55 هزار و 898 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 41 هزار و 618 نفر در خراسان رضوی صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک خراسان رضوی با برخورداری از سه هزار و 19 طرح صنعتی در دست اجرا با سرمایه گذاری 277 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 92 هزار و 600 نفر از نظر تعداد طرح و اشتغال پس از استان های اصفهان، یزد و مازندران رتبه چهارم کشور را دارد.

ناصری اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 344 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 37 هزار و 848 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هشت هزار و 657 نفر در استان صادر شده است.

 

 

منبع: ایرنا