اجرای منطقه‌بندی جدید در مشهدمقدس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد مقدس از اجرای منطقه‌بندی جدید شهرداری در پاییز سال جاری خبر داد.

شهریار آل شیخ با بیان این مطلب اظهار کرد: از حمایت‌های شورای شهر که حمایت‌ها منجر به عملکرد مطلوب در حوزه شهری شد که در شاخص‌های مختلف هم زیرساختی کوتاه مدت و هم بلند مدت نتایج قابل قبول حاصل شد.

وی افزود: مجموعه معضلاتی که در شهرداری وجود دارد، یک مجموعه‌ معضلات پیچیده است که الزاما جواب به مسائل پیچیده همیشه ساده نیست، یعنی نمی‌توان برای مسائل پیچیده، راه حل‌های ساده پیدا کرد.

آل شیخ خاطرنشان کرد: مسئله‌ای به‌نام کاهش زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردم در شهرسازی مطرح است، 5 کمیته در حال حاضر روی این مسئله کار می‌کند تا پاسخ مناسب با اصلاح فرآیندهای درونی و بیرونی داده شود.

وی تصریح کرد: نظام پاسخگویی شهرداری یکی از پروژه‌هایی است که به صورت آزمایشی در تعدادی از مناطق در حال اجراست زیرا ضوابط به صورت یکسانی در مناطق پیاده‌سازی نمی‌شود. برای یکسان‌سازی پیاده‌سازی ضوابط، باید مراحلی مانند آموزش، سیستم، نرم افزار و … را فراهم نمود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس اذعان کرد: حوزه منطقه‌بندی شهرداری در حال اصلاح است که از مهرماه یا آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود زیرا با اینکه مصوبه آن از شورای اسلامی شهر اخذ شده است اما باید زیرساخت‌ها، تغییرات ساختاری و مکان‌یابی لازم انجام شود.

آل شیخ بیان کرد: همانطور که فرآیندها در حال اصلاح شدن است باید به سمت ارائه خدمات الکترونیکی در مناطق پیش برویم. این پروژه تا آبان‌ماه به نتایج مشخصی می‌رسد.

وی افزود: برای اولین بار اطلس محلات مشهد را در حال تهیه داریم تا نظام ما متصل به نظام محله به‌جای نظام ناحیه شود. همچنین تهیه برنامه عملیاتی در مراحل انتهای بوده و در اردیبهشت ماه تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدمقدس گفت: یکپارچه‌سازی درگاه همه سامانه‌ها را هفته آینده رونمایی خواهیم کرد و بعد از آن همه سامانه‌های شهرداری از یک درگاه امکان ورود خواهد داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *