1

معرفی 90 طرح و پروژه سرمایه‌گذاری به نهاد ریاست جمهوری

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: ژئوفیزیک و اکتشافات معدنی از مهم‌ترین پیشنهادات ما در نهاد ریاست جمهوری است.

علی رسولیان در جلسه ستاد سرمایه‎گذاری استان در استانداری خراسان رضوی افزود: ما مهمان نهاد ریاست جمهوری خواهیم بود و با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و دستگاه‌های اقتصادی سطح ملی هستیم که طرح و پیشنهادات خود را برای سرمایه‌گذاری در استان ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: کلیات طرح‌ها و پروژ‌ه‌های پیشنهادی ما 90 مورد از دستگاه‌های مختلف جمع‌بندی کردیم و سعی بر آن داشتیم که هیچ پروژه‌ای را حذف نکنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: مجموع مبلغ این 90 طرح 24 هزار و 345 میلیارد تومان معادل 1352 میلیون یورو است.

رسولیان خاطرنشان کرد: طرح‌های ما در چهار بخش قرار دارد که بخش اول آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی در بخش‌های مختلف بوده که دارای 22 طرح با مبلغ 9321 میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری ریالی و 994 میلیون یورو از لحاظ ارزی پیشنهاد می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش دوم طرح‌های نیازمند تسهیلات قرار دارد که این بخش دارای 55 طرح بوده 6174 میلیارد تومان مجموع ارزش ریالی این طرح‌ها است همچنین 18 میلیون دلار و 40 میلیون یورو از لحاظ ارزی پیشنهاد خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در بخش سوم طرح‌های نیازمند مجوز قرار گرفتند که شامل 10 طرح می‌شود و 8850 میلیارد تومان و 318 میلیون یورو نیز ارزش دلاری آن است.

رسولیان بیان کرد: در بخش آخر نیز طرح‌های نیازمند سرمایه‌گذاری جهت تکمیل مطالعات قرار دارد که اساس اصلی این طرح به سازمان صنعت، معدن و تجارت باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: همچنین بخش دیگری که باتوجه به برنامه استان اولویت ما قرار دارد موضوع ژئوفیزیک و اکتشافات معدنی بوده که جزو الزامات توسعه معدنی استان بشمار می‌آید که در این جلسه پیشنهاد خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت : علاوه بر این موارد تبديل مناطق ويژه دوغارون و سرخس به منطقه آزاد و طرح‌هاي فاينانس نیز از اولویت‌های مهم ما محسوب می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا