1

مخالفین دولت اگر منصف باشند، از سخنرانی ترامپ درس می‌گیرند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی معتقد است اینکه ترامپ و نتانیاهو از برجام انتقاد می‌کنند و آمریکا از آن خارج می‌شود، نشان‌دهنده حقانیت مردان دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا سیدجواد حسینی در خصوص برجام و فرجام آن اظهار کرد: برجام یک معاهده بود که پس از 22 ماه تلاش دیپلماتیک، توسط دیپلمات‌های فهیم و انقلابی ما به نتیجه رسید. نه تنها 6 کشور توافق را امضا کردند بلکه در شورای امنیت سازمان ملل که بالاترین مرجع امنیتی دنیاست، نیز این معاهده به تصویب رسید و تایید شد.

وی افزود: ایران اسلامی با اجرای تعهدهایش به جهانیان نشان داد که در پی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است. وفاداری ایران بارها در سال‌های اخیر توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: هر کس بخواهد در رابطه با این معاهده عهدشکنی کند، باید به افکار عمومی و دولت‌های جهان پاسخگو باشد. این بار اولی نیست که آمریکا البته عهدشکنی می‌کند، همانطور که رهبری و رییس جمهور هم بر آن تاکید کردند نظام جمهوری اسلامی به پیروزی دست یافته، زیرا در نظام بین‌المللی جمهوری اسلامی بار دیگر حقانیت خود را ثابت کرد. کسانی که به این تعهدات عمل نکنند، از چشم مردم دنیا می‌افتند و خوشحالیم که وقتی از سوی آمریکا این تعهد کنار گذاشته می‎شود، اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای جهان در مقابل آن موضع می‌گیرند.

وی افزود: تنها کشوری که از تصمیم آمریکا حمایت کرده، عربستان است، ضمن اینکه رژیم اشغالگر قدس هم مطابق معمول به دنبال سیاست‌های خصمانه و بی‌اساس آمریکاست. خوشحال‌کننده است که تمام کشورهای دنیا قاعده‌مندی و پایبندی جمهوری اسلامی را به تعهدات بین‌المللی بار دیگر دیدند.

حسینی گفت: جمهوری اسلامی ایران با نگاه حکمت و مصلحت، چند هفته شرایط را بررسی می‌کند و اگر با کشورهای دیگر به جز آمریکا منافع ما تامین شود و آنها تضمین دهند که خللی در برجام وارد نخواهد شد، برجام ادامه خواهد یافت. همانطور که رییس جمهور تاکید کرد، تنها یک مزاحم از روند برجام حذف شد، اگر به نتیجه‌ای دیگر هم دست یابیم، چیزی را از دست نداده‌ایم و بار دیگر صداقت خود را به دنیا نشان داده‌ایم، ضمن اینکه ادامه راه هسته‌ای هم با شدت بیشتری ادامه خواهدیافت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی ضمن محترم خواندن مخالفان دولت و نظراتشان گفت: از نظر منتقدان استقبال می‌کنیم، اما واقعیت این است که بر اساس گفتار ترامپ خیلی از مسائل روشن شد. برخی از عزیزان منتقد نیز می‌گفتند که این پیمان به نفع آمریکا و به ضرر ایران است، اما دیدیم این آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بودند که برجام را بدترین توافق برای خود دانستند و اذعان کردند که برجام ایران را در مسیر قدرت یافتن قرار داده‌است.

حسینی تاکید کرد: دوستان اگر منصف باشند، همین سخنرانی ترامپ و همین رفتار آمریکا در خروج از برجام، نشان‌دهنده حقانیت مردان دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی است.