1

پایان گذرنشینی کارگران فصلی

شهردار مشهد مقدس از بهره‌برداری اولین ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی مشهد در فروردین ماه سال ۹۷ خبر داد.

قاسم تقی‌زاده خامسی در بازدید از اولین ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی که جنب پارک وفا حاشیه بولوار دلاوران احداث شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر روزه کارگران در سطح شهر به صورت پراکنده، سر گذرها ایستاده و جویای کار هستند این وضعیت شرایط مناسبی نه برای شهر و شهروندان و نه برای کارگران است.

وی افزود: در حال حاضر به صورت آزمایشی اولین ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی در منطقه ۹ مشهد و در کنار یکی از گذرهای کارگری راه‌اندازی می‌شود تا کارگران ساختمانی به‌جای حضور در کنار میادین و خیابان‌های شهر، در این مکان حضور یابند.

 

شهروندان از کارگران مورد اعتماد استفاده کنند

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: شهروندان نیز می‌توانند در صورت نیاز به کارگران ساختمانی و استادکاران، به این ایستگاه مراجعه نموده و نیازهای خود را در زمینه ساخت و ساز یا تعمیرات منزل با اعزام نیرو از این مرکز مرتفع نمایند.

وی در مورد مزیت‌های این کار نیز خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا طی هماهنگی با سایر دستگاه‌های متولی، طرحی را اجرایی نماییم که بر اساس آن کارگران ساختمانی اعزام شده از این مرکز برای کار، بیمه شوند.

 

بیمه کارگران ساختمانی در ایستگاه‌های ساماندهی

شهردار مشهد مقدس تصریح کرد: همچنین شهروندان نیز می‌توانند با اطمینان کامل نسبت به بکارگیری کارگران و استادکاران از این مرکز برای کار در منزل و محل کار خود اقدام نمایند زیرا نیروهای اعزام شده از این مرکز مورد تایید هستند.

تقی‌زاده خامسی اذعان کرد: از سوی دیگر ایستادن کارگران و استادکاران ساختمانی در نقاط مختلف سطح شهر و سر گذر و ساعت ها معطل ماندن برای یافتن کار، مناسب نیست که این موضوع سامان می‌یابد.

 

فراخوانی و اعزام کارگران و استادکاران ساختمانی از طریق سامانه اینترنتی

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های متولی جهت موفقیت این طرح، اظهار کرد: این طرح در کمیته اجتماعی استانداری خراسان رضوی بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.

شهردار مشهد مقدس گفت: نرم‌افزار فراخوانی و اعزام اینترنتی کارگر نیز برای این مرکز تهیه شده است تا شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری، نیروی مورد نیاز خود را بکارگیری نمایند.

 

احداث ایستگاه ساماندهی کارگران در همه مناطق شهر

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: این طرح به صورت آزمایشی آغاز شده است که در صورت رضایت کارگران، شهروندان و همچنین ارگان‌های وابسته به کارگران، به همه مناطق شهر تسری خواهد یافت تا کارگران شریف نیز در وضعیت مناسبی به جستجوی کار پرداخته و به سر کار اعزام شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مربوطه، این ایستگاه حداکثر تا نیمه فروردین ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.