1

نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای در نوروز 97 افزایش پیدا نمی‌کند

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل استان خراسان رضوی گفت: نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای در نوروز 97 افزایش پیدا نمی‌کند.

جواد وحدتی بیان کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای در طول 20 هزار کیلومتر جاده‌های استان در حوزه راهداری و حمل و نقل تمام همت را جزم کردیم تا خدمتی متفاوت‌تر از طول ایام عادی به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: در این راستا با 97 اکیپ راهداری، 33 راهدارخانه، 247 دستگاه ماشین‌آلات و 10 ایستگاه صلواتی در نقاط خاص آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستیم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین در 14 پایانه استان با کمک 4600 دستگاه ناوگان در بخش خصوصی و 8560 راننده حرفه‌ای خدمت‌رسانی متفاوتی به مسافران ارائه خواهد شد.

وحدتی ادامه داد: همچنین برای سفرهای نوروزی، 132 شرکت حمل و نقل مسافربری در سطح استان، 60 دفتر فروش بلیت با 110 آژانس مسافرتی نیز آمادگی دارد.

وی در خصوص نظارت بر جاده‌های استان گفت: در طول جاده‌های استان 88 دوربین ثبت تخلف فعال است که سرعت رانندگان به صورت شبانه‌‌روزی رصد می‌شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی با بیان اینکه هر دوربین روزانه به طور متوسط 40 تخلف را ثبت کرده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 دهم درصد در جاده‌های استان تخلف ثبت شده که نشان می‌دهد بالغ بر 99 درصد تردد‌ها در جاده‌های استان بدون تخلف بوده است.

وحدتی در خصوص مسیرهای بحرانی جاده‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر 7 مسیر بحرانی استان شناسایی و اقدامات خاصی برای رفع بحران آن انجام شده است.

وی گفت: در سال آینده هیچگونه افزایش نرخ بلیت در حمل و نقل جاده‌ای اعمال نخواهد شد.