1

مدیریت و خلاقیت شاخصه های کارآفرینی / خراسان رضوی حدود 300 هزار بیکار دارد

در یادداشت قبلی مطرح شد که کارآفرینی لازمه جامعه نوین امروز است . در هر کسب و کاری اگر صرفاً به اطراف خود معطوف باشی و افق دید، نهایت تا چند قدم آنطرف‌تر باشد. گذران زندگی، حداکثر درآمدی است که کسب خواهید کرد.

توجه به چند قدم جلوتر مفهوم کارآفرینی نیست، اینکه در کسب و کاری موفق هستید و یا کارمندانی دارید به معنی واقعی کلمه ،کارآفرین نیستید.

چه بسا اینکه این موفقیت موقتی بوده و تا زمانی کوتاه، به شما پاسخ دهد و بعد از آن بایستی تغییراتی در کسب و کار خودبدهید تا همچنان به روز بوده و عملکردی نو داشته باشید و موفقیت ادامه یابد. در تداوم موفقیت باید استراتژی شما به گونه ای باشد که از حالت گذراندن روزها و ماه خارج شده و از حالت تامین ملزومات زندگی برای یک فرد و یا کسب و کار فراتر رفته و در واقع خروجی یک سیستم کارآفرین می بایست تولید ثروت باشد.

این مستلزم تفکر کارآفرینی است.

در راستای تفکر کارآفرینی 2 شاخصه مورد نیاز است.

1-مدیریت پویا

2-خلاقیت همگرا

مدیریت منابع، موقعیت های موجود، فرصت های پیش آمده و……. موضوعی است که باید به آن پرداخته شود .کمتر سیستم کسب و کاری وجود دارد که اصطلاحاً بر روی غلطک افتاده و دیگر نیازی به رسیدگی خاص مدیریتی نداشته باشد در آن حالت هم قطعاً مواردی پیش می آید

که نیاز به مدیریت و تصمیم گیری  دارد . بهترین مدیریت، مدیریت پویا است. این بدان معنی

است که در شرایط خاص و ویژه، یک کارآفرین می بایست تصمیم مدیریتی را به صورت به روز و با استفاده از همه امکانات و منابع اصطلاحاً به صورت بهینه انجام دهد و همچنین مورد دوم خلاقیت و نوآوری که در ارتباط مستقیم با پویا بودن مدیریت می باشد.

استفاده خلاقانه از امکانات ، توانمندی ها و … قابل آموزش می باشد که یک مدیر می بایست دوره های آن را گذرانده باشد.

یک مدیر کارآفرین در شرایط و موقعیت ها می بایست ایده پروری داشته باشد و در به وجود آوردن موقعیت های جدید از روش های خلاقانه جهت رسیدن به اهداف و چشم اندازهای کسب و کار خود بهره ببرد.

 

 

مدیر دپارتمان بازار سرمایه کسب و کار

موسسه فرااندیشه نوین