1

ماموریت غیر ممکن

بالاخره سرمربی مشکی‌پوشان بعد از کش و قوس‌های فراوان معرفی شد. داود مهابادی. گزینه‌ای که باید دید چه نتایجی را در 5 فرصت باقی مانده رقم می‌زند و آیا می‌تواند نقشی که سال گذشته میثاقیان بازی کرد را بازی کند یا نه؟

 

اگر قرار است بمیریم ایستاده می‌میریم

وی در مورد قراردادش این چنین گفت: بنابر درخواست مالک و مدیرعامل باشگاه مشکی‌پوشان و دوستان دیرینه‌ای که با آنها داشتم مسئولیت این تیم را برعهده گرفتم و البته می‌دانم که کار بسیار سخت است و زمان کمی داریم. توکل ما بر خدا است و تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و به بازیکنان هم گفته‌ام اگر قرار است بمیریم ایستاده می‌میریم.

مهابادی درخصوص اینکه نحوه قراردادش در این باشگاه چگونه است، گفت: فعلا برای این پنج بازی باقیمانده نهایت تلاشمان را انجام می‌دهیم و اگر در ادامه نظر باشگاه و ما مهیا بود احتمال دارد که کار را ادامه بدهیم.

وی درخصوص اینکه در کارنامه‌اش با مس سرچشمه به پلی‌آف لیگ برتر صعود کرده گفت: من معمولا سعی می‌کنم ثبات داشته باشم، ولی اکثر تیم‌هایی که در ایران هستند معمولا مربیان را عوض می‌کنند نه اینکه مربیان خودشان بخواهند جابجا شوند. فوتبال ما این مسائل را تجربه کرده و جابجایی مربیان در آن زیاد است.

مهابادی در پاسخ به این سوال که وضعیت دستیارانش چگونه است و چقدر احتمال می‌دهد این تیم در لیگ برتر بماند، گفت: قطعا دو نفر از مشهد به ما اضافه می‌شوند. در واقع نفرات قبلی از مشهد که اینجا بودند با ما همکاری خواهند کرد و آقای زوهانی نیز به جمع ما اضافه شده است.، قرار است یک بدنساز هم به جمع ما اضافه شود. البته قرار است آقای امین صناعی که در برق شیراز با من کار می‌کردند به عنوان مربی بدنساز به جمع ما اضافه شوند.

وی تاکید کرد: ما با امید زنده هستیم چهار بازی در خانه داریم و دو تیم از این چهار بازی خانگی ما برای کسب سهمیه می‌جنگند. امیدوارم که تلاش ما جواب بدهد و نتیجه‌ای در خور اعتبار فوتبال مشهد کسب کنیم.

 

شجاعت مهابادی قابل ستایش است

در ادامه مدیر عامل باشگاه مشکی‌پوشان معتقد است باید بابت شجاعت مهابادی که حاضر شد هدایت این تیم را قبول کند، تبریک گفت.

علی عباسی درباره انتخاب داود مهابادی به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال مشکی‌‌پوشان اظهار داشت: قرارداد مهابادی تا پایان فصل است و در پایان فصل قرار است در مورد تمدید قرارداد دوباره مذاکره کنیم. با اضافه شدن مهابادی همه تلاش‌مان را می‌کنیم که تیم را در لیگ برتر نگه داریم.

وی ادامه داد: مهابادی مربی باتجربه‌ای است و می‌تواند به تیم در این برهه از زمان کمک کند. باید بابت شجاعت او که حاضر شد هدایت تیم مشکی‌پوشان را در این شرایط قبول کند، تبریک گفت.

 

هنوز ۲۰درصدی شانس داریم

حسین بادامکی بازیکن با تجربه و کاپیتان این تیم هنوز امیدهایی برای ماندن تیمش دارد. او گفت: در هفته‌های اخیر، نتایج به‌گونه‌ای رقم خورد که ما یکی از بدشانس‌ترین‌ها بودیم و نتوانستیم خودمان را نجات بدهیم اما هنوز به نظر من، شانس کم و حدود ۲۰ درصدی داریم تا از سقوط به دسته پایین‌تر جلوگیری کنیم. کارمان سخت است و نمی‌خواهم به کسی بی جهت دلگرمی بدهم اما امیدوارم در سال آینده، هر پنج بازی خود را ببریم و شاید در این صورت، اتفاقات دیگری برای مان رخ داد.

 

باشگاه به اندازه ۱۰ سال تجربه کسب کردیم

رضا عنایتی درباره تجربه سرمربیگری در مشکی‌پوشان گفت: دوران بازیگری با دوران مربیگری کاملا متفاوت است. شما وقتی بازیکن هستید به خیلی مسائل توجه ندارید ولی وقتی سرمربی می‌شوید، باید به خیلی موارد توجه داشته باشید. مدت چهار، پنج ماه در مشکی‌پوشان کار کردم ولی برایم به اندازه ۱۰ سال سابقه و تجربه بود. هر اتفاقی که فکر کنید در این تیم برایم افتاد. از مشکلات بازیکن، امکانات سخت افزار و نرم افزار و مالکیت باشگاه. با این شرایط، تجربه‌ام خیلی بیشتر شده و فکر می‌کنم مربی باتجربه‌ای شده‌ام.

وی درباره تجربه همکاری‌اش با خانواده عباسی تصریح کرد: تیمی که شخصی اداره می‌شود مشکلات خودش را دارد، ولی آقایان عباسی در همه مسائل باشگاه عجول هستند. آنها به سرعت تصمیم می‌گیرند و به سرعت به آن عمل می‌کنند بدون آنکه فکر کنند چه می‌شود.

سرمربی سابق مشکی‌پوشان تاکید کرد: نمی‌خواهم درباره مسائل خانوادگی تیم صحبت کنم. من لیست بازیکنان مورد نظرم را به باشگاه دادم. با بعضی از این بازیکنان هم صحبت کردم و تمایل داشتند به مشکی‌پوشان بیایند. بازیکنانی مثل میلاد فخرالدینی، فرزاد حاتمی، ارسلان مطهری، سجاد شهباززاده و علی قربانی ولی باشگاه بودجه نداشت. مجبور شدیم چند بازیکن دیگر بگیریم.

عنایتی تصریح کرد: قبل از اینکه من به مشکی‌پوشان بیایم، این تیم حتی یک موقعیت گل خلق نمی‌کرد ولی بعد از حضورم، در هر بازی حداقل چهار، پنج فرصت گلزنی خلق می‌کردیم ولی تمام کننده نداشتیم. حالا می‌فهمم بازیکن تمام کننده چقدر ارزش دارد و مربیان چقدر این بازیکنان را تحویل می‌گیرند، چون آنها می‌توانند پرچم یک مربی را بالا نگه دارند.

وی درباره اینکه آیا بازیکنان مشکی‌پوشان در دوران سرمربیگری‌اش کم کاری کرده‌اند؟ گفت: اینکه رضا عنایتی هفت، هشت ماه بعد از بازیگری‌اش وارد دنیای سرمربیگری شده بود را شاید خیلی‌ها نپسندیدند و به آنها «برخورده» بود. من به بازیکنانم ایمان داشتم ولی در هر مجموعه، هستند دو سه نفر که شیطنت کنند. وقتی بدنه باشگاه با شما مشکل داشته باشد و نتواند موفقیت شما را ببیند، این مشکلات پیش می‌آید. آنها نه به من بلکه به یک تیم و یک شهر ضربه زدند.

گفتنی است شنیده‌ها حاکی از آن است نوید گلبویی سرمربی فصل گذشته ابومسلم ثامن که قبلا نیز سابقه همکاری با مهابادی را در تیم‌های مختلف داشته و با توجه به مشکلات شخصی و خانوادگی فصل قبل را مجبور به ادامه کار در مشهد شده بود به عنوان دستیار داوود مهابادی به جمع مشکی‌پوشان اضافه شد.