1

عدم تطابق حریم حرم مطهر رضوی با فضای معنوی آن رنج آور است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مشاهده اطراف حرم مطهر رضوی و عدم تطابق آن با فضای داخل برای من بسیار رنج آور است زیرا فضای فرهنگی و معنوی حریم حرم نباید با آستان بیگانه و متفاوت باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم اعطای احکام به خدام بارگاه منور رضوی در حرم مطهر اظهار کرد: بازار و تعاملات اجتماعی اطراف حرم باید متناسب با فضای معنوی و اسلامی حرم مطهر باشد و بافت فرهنگی و ارزشمند اطراف آن باید احیا و صیانت شود.

وی با تاکید بر مصرف درآمد موقوفات و نذور آستان قدس رضوی برای مردم گفت: اقتصاد آستان قدس باید در جهت گره‌ گشایی از مشکلات مردم ساماندهی شود، در این راستا اقدام برای تولید داروهای مرتبط با بیماری ‌های خاص که عموما هزینه گزافی برای بیماران دارد، مشارکت در ساخت آزادراه مشهد- چناران- قوچان و ساخت اردوگاه ‌های فرهنگی- تربیتی را آغاز کرده ‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: از تمام شرکت‌ ها و کارخانجات آستان قدس رضوی خواسته ‌ام با راه اندازی خطوط تولید جدید زمینه استخدام و اشتغال افراد بیشتری را فراهم آوردند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اعمال نظارت دقیق بر اقدامات بخشهای مختلف آستان قدس رضوی گفت: پای حسابرسی را به تمام بخش‌ های آستان قدس رضوی باز کرده ‌ایم و هیچ شخص، شرکت و جایگاهی در این آستان از حسابرسی مصون نیست.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی