1

خراسان و مشهد در حوزه مد و لباس کشور جایگاه ویژه‌ای دارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان و مشهد در حوزه مد و لباس کشور جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری از طراحان مد و لباس خراسانی هستند.

سید سعید سرابی در بازدید از جشنواره طراحان مد و لباس افزود: بسیاری از طراحان مد و لباس کشور خراسانی و مشهدی هستند و خراسان در این زمینه دارای جایگاه ویژه‌ای است و در این صنعت که چرخه‌های مختلفی از طراحی تا تولید را شامل می شود یک سهم بسیار جدی دارد.

وی اظهار داشت: این نخستین بار است که این جشنواره به صورت اختصاصی برگزار شده است تا کنون تجربه‌هایی در این زمینه وجود داشته است اما در کنار سایر رخدادهای فرهنگی هنری بوده است و با توجه به جایگاه خراسان در این صنعت، ضروری بود این نمایشگاه اختصاصا در مشهد برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جشنواره و نمایشگاه مد و لباس را فرصتی برای حضور بی واسطه طراحان و تولید کنندگان مد و لباس در میان مردم دانست و گفت: این حضور بی واسطه که در جشنواره می تواند بین مردم و طراحان، تولید کنندگان و طراحان اتفاق بیفتد همچنین نشست‌های تخصصی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود می‌تواند به اقتصاد این حوزه کمک کند.

سرابی در خصوص کیفیت آثار این جشنواره بیان داشت: با توجه به این که انتخاب آثار به صورت مسابقه ای بوده است آثار منتخبی که در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است کیفیت قابل قبولی دارند.تنوع آثار، حضور طراحان مختلف در قالب بخش مسابقه، بخش لباس اقوام اتفاقات خوبی بود که در نمایشگاه امسال رخ داد و در این دو روزه نیز مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشته‌اند.

***

گفتنی است جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در محل مجتمع اطلس مشهد برگزار شده است و تا پنجشنبه هفته جاری پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.