1

اورژانس هوائی گناباد، می‌تواند 9 شهرستان را پوشش دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: اورژانس هوائی گناباد می‌تواند 9 شهرستان گناباد، کاشمر، فردوس، خواف، بجستان، فیض آباد، خلیل آباد، بردسکن و رشتخوار را پوشش دهد.

جواد باذلی، در حاشیه بازدید رئیس اورژانس هوائی کشور از پد هوائی اورژانس گناباد با بیان این مطلب اظهار کرد: چندین سال است که این دانشگاه به دنبال استقرار اورژانس هوائی بوده و بر همین اساس این شهرستان به عنوان یکی از 44 نقطه طرح موضوع شده در سطح کشور مطرح شده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت گناباد واقع شدن در مسیرهای پرتردد استان های جنوبی و جنوب شرق کشور با مشهد مقدس و تصادفات جاده ای متعددی که همه ساله رخ می دهد ضرورت ایجاد اورژانس هوائی در این منطقه اجتناب ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: به دلیل قرار گرفتن گناباد در مسیر راه‌‌های مواصلاتی استان های جنوب و شرق کشور، همه ساله شاهد وقوع حوادث جاده‌ای ناگواری هستیم که در برخی موارد نجات جان مصدومان حوادث نیازمند استفاده حداکثری از زمان و انتقال مصدومان است.

باذلی افزود: راه اندازی اورژانس هوایی در منطقه گناباد و اختصاص بالگرد به این بخش نقش بسیار مهمی در تسریع امدادرسانی به حادثه دیدگان جاده‌ها در منطقه و حوادث غیر مترقبه احتمالی نظیر سیل و زلزله دارد.

وی همچنین عنوان کرد: بالگرد اختصاص یافته برای شهرستان گناباد از نوع BK117 از بالگردهای به روز اروپا بوده و قرار است تا پایان فروردین ماه در این شهرستان مستقر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: بعد از پایگاه‌های اورژانس هوایی مشهد و سبزوار، راه‌اندازی اورژانس هوایی گناباد می‌تواند تکمیل کننده فرآیند امداد رسانی در خراسان رضوی باشد.

 

 

منبع: ایسنا