1

کارگروه خروج زنان بدون اجازه همسر

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در کمیسیون متبوعش نسبت به طرح خروج زنان از کشور بدون اذن همسر گفت: کارگروه تخصصی مشغول بررسی مصادیق این طرح است.

هاجر چنارانی با اشاره به اینکه ممانعتی برای به جریان افتادن طرحی درباره اصلاح قانون گذرنامه و امکان خروج زنان از کشور بدون اذن همسر  از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وجود ندارد، افزود:  طرح مذکور یک بار در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکبار با کلیات طرح مذکور موافقت کردند، افزود: البته مخالفت‌هایی در این زمینه با طرح مذکور وجود داشت ولی در نهایت اعضای کمیسیون با طرح مذکور موافقت کردند و مقرر شد طرح برای بررسی کارشناسانه در یکی از کارگروه‌های کمیسیون چکش‌کاری شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه به عنوان تنها عضو خانم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیگیر در دستور کار قرار گرفتن طرح مذکور خواهم بود، یادآور شد: پس از بررسی‌های کارشناسانه در کارگروه تخصصی، طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

وی درباره اینکه چه بررسی‌هایی در کارگروه تخصصی کمیسیون امنیت روی طرح اصلاح ماده 18 قانون گذرنامه صورت می‌گیرد، گفت: موضوع اصلی این است که چه افرادی مشمول قانون مذکور می‌شوند و به احتمال فراوان طرح مذکور شامل افرادی که نخبه علمی و ورزشی هستند و عدم خروج آن‌ها از کشور به منافع ملی ضربه می‌زند، می‌شود.