1

در سیاست باید نگاه حداکثری داشته باشیم

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در عرصه سیاست باید نگاه حداکثری، رفتار واقع بینانه و انتظار حداقلی داشته باشیم .

سید جواد حسینی در نشستی با فعالان اجتماعی و سیاسی شهرستان باخرز عصر یکشنبه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: در بُعد مردم سالاری دینی بعد از انقلاب 35 انتخابات برگزار شده است و 240 حزب رسمی در کشور پروانه فعالیت دارند که از این تعداد 53 حزب در استان خراسان رضوی فعال است.

معاون استاندار حضور نظام مند مردم در تمامی عرصه‌ها را از برنامه‌های دولت و استان دانست و اظهار داشت: ده راهبرد در حوزه سمن‌ها در استان طراحی و به اجرا گذاشته شده است و اولین استانی هستیم که خانه احزاب در آن راه اندازی شده است.

وی افزود: راه اندازی خانه تشکل‌های غیر دولتی که مجمعی از 1162 تشکل غیر دولتی است نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در استان می‌باشد.

حسینی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد تشکل‌های غیر دولتی استان با رشد 115 درصدی به 1162 تشکل رسیده است و قلمرو فعالیت تشکل‌ها از 5 قلمرو به 25 قلمرو رسیده است.

حسینی ادامه داد: دولت خود را از مردم جدا نمی داند و همه مشکلات اعم از بیکاری و ناهنجاری‌ها در جامعه، درد دولت بوده و مشکلات با مشارکت و همراهی اقشار جامعه قابل حل است. در خراسان رضوی میزهای گفت وگوی ویژه برای رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم مانند میز کارگران، معلمان، فعالان اقتصادی، هنرمندان و نخبگان راه اندازی شده است.

معاون استاندار در ادامه اظهار داشت: متاسفانه به رغم موفقیت‌ها و رشد‌های متعدد در عرصه‌های مختلف کشور با پیروزی انقلاب،در نمایاندن دستاوردها و شکوفایی‌های انقلاب تا کنون آنطور که باید و شاید موفق نبوده ایم.

وی افزود:کم انگاری، بد انگاری و نادیده انگاری در فرهنگ سیاسی ما جا افتاده است که نتیجه آن نیز کاشتن بذر ناامیدی در جامعه است.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه وجود مشکلات در کنار همه پیشرفت‌ها هم قطعی است، افزود: نظام جمهوری اسلامی، دولت و رهبری مردم را در کنار و از آن خود می‌دانند .

وی افزود: دولت تدبیر و امید دولتی اعتدالی است که خود را در کنار مردم می‌داند و با هرگونه افراط و تفریط مخالف است.

حسینی در ادامه به بیان برخی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: در عرصه سلامت علاوه بر افزایش 20 ساله سن امید به زندگی پس از انقلاب، سهم پرداخت 60 درصدی هزینه سلامت مردم در چند سال اخیر به کمتر از 8 درصد رسیده است.