1

احداث نخستین مجتمع ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی در مشهد

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از احداث نخستین مجتمع ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی شهرما در مشهد به همت شهرداری خبر داد.

بهروز کیانی در این خصوص بیان کرد: در راستای برگزاری جلسه‌ای مشترک شهرداری مشهد با اداره کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت مقرر شد مجتمعی برای ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی به همت شهرداری مشهد احداث شود.

وی تصریح کرد: این اولین مجتمع ساماندهی کارگران ساختمانی و فصلی است که به همت شهرداری مشهد احداث شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: کارگران ساختمانی و فصلی که دوره‌های مهارت را در مجتمع فنی و حرفه‌ای گذارنده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از مجمع صنفی خود به این مجتمع مراجعه کنند تا نسبت به شناسنامه‌دار کردن این افراد و همچنین کاریابی برای آنان اقدام شود.

کیانی تصریح کرد: در این مجتمع ساماندهی کارگران با توجه به مهارتشان اولویت‌بندی می‌شود و از طرفی به شهروندانی که متقاضی مهارت کارگران هستند برای فعالیت معرفی می‌شوند تا براساس نویت فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این مجتمع عدالت کاری بین کارگران نیز برقرار می‌شود و از طرفی به زیبایی بصری شهر نیز کمک خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: این مجتمع با مساحت نزدیک به 300 مترمربع در بولوار دلاوران نبش دلاوران 4 در حال احداث است که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیانی در خصوص حضور کارگران ساختمانی و فصلی در دیگر نقاط شهر گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده تا شهرداری مشهد در راستای کمک به افزایش زیبایی بصری شهر مجتمع‌های دیگری در مراکز تجمع کارگران فصلی و ساختمای مانند میدان فردوسی و میدان سیدرضی احداث شود تا شهروندان نیز دسترسی راحت‌تری داشته باشند.