1

چهارمین سوگواره «نگین شکسته» در مشهد

چهارمین سوگواره «نگین شکسته» 19 بهمن ماه با حضور دو تن از فقیهان شورای نگهبان قانون اساسی در مشهد برگزار می‌شود.

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، چهارمین سوگواره نگین شکسته به همت حسینیه آل یاسین مشهد به مدت 11 شب با هدف احیای هر چه بیشتر نام رسول گرامی اسلام و حضرت صدیقه طاهره برای چهارمین سال در شهر مقدس مشهد برگزار می­شود.

این رویداد بزرگ مذهبی، فرهنگی و هنری که به همت حسینیه آل یاسین مشهد و تحت اشراف حضرت آیت الله حسینی بوشهری نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم قم رقم خورده است.

سابق بر این سوگواره از سال 91 تا93 در مشهد برگزار شده بود و با پیشرفت در جهات مختلف محتوایی و فیزیکی پذیرای خیل عظیم مجاورین و زائرین امام رضا(ع) از داخل و خارج از کشور بود. امسال نیز این رویداد بزرگ قصد دارد تا از طریق اقدامات فرهنگی گامی موثر در راستای تقویت بنیان­های مذهبی کشور بردارد.

سوگواره نگین شکسته که به روش روایتگری و در فضایی خاص که یادآور روزگار گذشته شهر مدینه است به تشریح داستان­های تاریخی و مواقف مختلف زندگانی حضرت فاطمه زهرا می­پرازد و از ولادت تا شهادت ایشان را در بر می‌گیرد.

این سوگواره که در 10 موقف با مساحتی حدود 6000 متر در بلوار فکوری، حاشیه میدان جوان واقع شده و از روز 19 بهمن لغایت 1 اسفندماه 1396 در ساعات 16 الی 22 و در روز شهادت بانوی دوسرا به صورت تمام وقت پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

لازم به ذکر است این سوگواره کار خود را شب شهادت حضرت زهرا(س) با اجرای مراسم شام غریبان و حرکت هیئت‌های سادات در سطح شهر به اتمام می‌رساند.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»