1

موزه باستان شناسی در گناباد ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از احداث موزه باستان شناسی در شهرستان گناباد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر صبح در دیدار با فرماندار شهرستان گناباد اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان گناباد، باید ماندگاری گردشگر در گناباد با مشارکت میراث فرهنگی، شهرداری و فرمانداری این شهرستان افزایش پیدا کند.

او افزود: موزه باستان شناسی در دستور کارمیراث فرهنگی شهرستان گناباد قرار دارد و به زودی شاهد احداث این موزه خواهیم بود ضمن اینکه احداث موزه آب انبار قصبه گناباد نیز پیش از این تصویب شده است.

مکرمی فر تصریح کرد:کویر نوردی، آب انبار قنات قصبه گناباد، هنرهای سنتی و صنایع دستی این شهرستان می توانند در ماندگاری گردشگر کمک کنند اگر روستاها احیا شوند نیز در جذب گردشگرموثر خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود:اعتباری برای ساخت روستاها جذب شده است و اقدامات خوب در این حوزه صورت خواهد گرفت از این رو میراث فرهنگی اعلام امادگی برای مشارکت در احیای روستاهای این شهرستان دارد.

محمد علی نبی پور فرماندار گناباد نیز گفت: اقدامات خوبی در روستای ریاب در حوزه بوم گردی صورت گرفته است ضمن اینکه روستای قوچ نیز در حوزه کویرنوردی و بوم گردی بسیار فعال است.

او افزود: صنو از روستاهای ارزشمند گناباد و یکی ازروستاهای هدف گردشگری است که در افزایش جذب گردشگر می تواند بسیار کمک کند.

فرماندار گناباد با بیان اینکه استحکام بخشی قنات قصبه گناباد در دستور کار قرار دارد گفت: در ایام نوروز بیش از 100هزار نفر ازقنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت جهانی خراسان رضوی بازدید کردند.