1

خراسان معدن بزرگ و مستعد کوراش

دومین جلسه هماهنگی تیم‌های ملی کوراش اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا ظهر روز گذشته با حضور محمد درخشان رئیس فدراسیون کشور و کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه مهری مهرپور و خسرو دلیر سرمربیان تیم‌های ملی کوراش بانوان و آقایان کشور به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه ریزی‌ها و امکانات مورد نیاز برای آمادگی هرچه بیشتر این تیم‌ها در بازی‌های آسیایی که سال آینده در جاکارتا اندونزی برگزار می‌شود، پرداخت.

همچنین کوروش خسرویار و حسین محمودی روسای هیئت‌های جودو، جوجیتسو و کوراش استان‌های خراسان شمالی و رضوی نیز، نظرات خود در خصوص تقویت هرچه بیشتر تیم‌های ملی و لزوم توجه بیشتر به کوراش در این استان‌ها به عنوان مهد کوراش کشور بیان کردند.

در ادامه این جلسه رئیس فدراسیون جودو جوجیتسو و کوراش کشور بر لزوم هرچه بیشتر در زمینه فعالیت در رشته کوراش تاکید کرد و گفت: باید به صورت جدی در کوراش عمل کنیم.

محمد درخشان در جلسه هماهنگی کادر اجرایی تیم‌های ملی کوراش کشور در مشهد اظهار کرد: با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی کوراش جاکارتا و حضور پرقدرت کشورهای رقیب در این رقابت‌ها، باید فعالیت‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشور به صورت جدی‌تری پیگیری شود. خوشبختانه منطقه خراسان را به عنوان یک معدن بزرگ و مستعد کوراش در اختیار داریم که با توجه به ظرفیت‌های این منطقه بیشتر سرمایه گذاری‌هایمان را بر روی همین منطقه انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون جودو جوجیتسو و کوراش کشور با بیان اینکه روزهای سختی رو پیش رو داریم، بیان کرد: باید در ترکیب تیم‌های ملی کوراش کارانی سخت کوش و با انگیزه را جای دهیم تا در رقابت‌های پیش رو نتایج در خوری کسب شود، تلاش می‌کنیم با همکاری خود استان‌های متولی و کمیته ملی المپیک امکانات مناسبی را برای تیم‌های ملی فراهم کنیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از توان مشاوره‌ای آقایان برای تقویت کوراش بانوان در بخش فنی، گفت: بنا داریم که کوراش کشور را غنا ببخشیم و با تقویت حوزه‌های مربیگری و داوری و مسابقات کیفیت این رشته را بالا ببریم.

لزوم توجه به پایگاه‌های قهرمانی برای تضمین آینده کوراش در کشور محور دیگر این جلسه بود و طی آن رئیس هیئت جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی بر آمادگی این هیئت در خصوص و تشکیل پایگاه‌های قهرمانی و استعدادپروری کوراش در مناطق مستعدی چون تربت جام، فریمان، جوین، چناران و منطقه فردوسی مشهد تاکید کرد.

حسین محمودی در جلسه هماهنگی کادر اجرایی تیم‌های ملی کوراش کشور در مشهد با تقدیر از توجه رئیس فدراسیون به خراسان بزرگ به عنوان مهد جودو و کوراش کشور، گفت: خوشبختانه علاوه بر حضور دو نماینده ارزنده مشهدی به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشور، نفرات شاخصی از راه یافتگان به اردوهای تیم ملی نیز از خراسان رضوی هستند که تاثیر بسزایی در موفقیت کشور در رقابت‌های بین المللی ترکیه داشتند.

وی با بیان اینکه در ادامه روند محیا شدن تیم‌های ملی کوراش به نمایندگی از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با ارائه امکانات و میزبانی اردوهای تیم ملی پای کار خواهیم بود، افزود: به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این رشته وجود دارد نباید نگاه کوتاه مدتی تنها تا بازی‌های آسیایی اندونزی به کوراش داشته باشیم.

 

 

رئیس هیئت جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید برای تضمین آینده کوراش بعد از رقابت‌های جاکارتا به پایگاه‌های قهرمانی فکر شود، بیان کرد: این آمادگی را داریم در شهرستان‌های مستعدی چون تربت جام، فریمان، جوین، چناران و منطقه فردوسی پایگاه‌های قهرمانی تخصصی و حتی مشترک با جودو تشکیل دهیم.

وی خاطر نشان کرد: هرچند که نگاه خوبی در به کارگیری از نیروهای خراسان رضوی در کادر فنی تیم‌های ملی کوراش وجود دارد، اما این استان به عنوان یک پایگاه قدرتمند در کوراش کشور به مرکزیت مشهد در تصمیم سازی‌های انجمن کوارش فدراسیون جایی ندارد.

محمودی با بیان اینکه هدف ما اعتلای کوراش کشور است بیان کرد: انتظار داریم که انجمن کوراش با هم افزایی بیشتر، به خراسان رضوی در حوزه تصمیم سازی‌ها و اعزام‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

پس از پایان این جلسه، محمد درخشان به همراه حسین محمودی از پایگاه استعدایابی هیئت جودو بسیج خراسان رضوی بازدید کردند. در این بازدید عباس سرهنگ مشمول رئیس تربیت بدنی سپاه امام رضا و سرهنگ محمد مدرسی رئیس هیئت جودو، جوجیتسو، کوراش و دفاع شخصی بسیج خراسان رضوی نیز حضور داشتند. این پایگاه استعدادیابی زیر نظر هئیت جودو بسیج خراسان رضوی و استفاده از مربیان ارزنده‌ای چون مهدی وحدتی در زمینه پرورش رده‌های پایه فعالیت می‌کند.