1

الحاق اراضی طرقبه و شاندیز به مشهد صلاح استان نیست

عضو شورای اسلامی شهرستان طرقبه‌شاندیز گفت: الحاق 5000 هکتار از اراضی شهرستان طرقبه و شاندیز به مشهد به نفع و صلاح استان نخواهد بود.

محمدرضا جهان پناهی ظهر امروز 28 بهمن‌ماه در حاشیه سومین جلسه شورای اسلامی خراسان‎رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتراضات ما در روزهای اخیر نشات گرفته از اعتراضات مردم است و مشکل اصلی ما در این جلسه به طرح جامع شهر مشهد بود که در این طرح حدود 5000 هکتار از اراضی شهرستان طرقبه و شاندیز به مشهد الحاق شده است.

وی ادامه داد: این امر خلاف قانون بوده و قانون می‌گوید که اگر شهری حریم داشته باشد یک شهر دیگر نمی‌تواند حریم و محدوده شهر را نقض کند.

عضو شورای اسلامی شهرستان طرقبه‌شاندیز افزود: متاسفانه این توافق توسط استاندار نیز به امضا رسیده و ما در تلاش هستیم که این امر اتفاق نیوفتد و ما همواره معترض به این اقدام خواهیم بود.

جهان‌پناهی خاطرنشان کرد: ما با شهر مشهد مشکلی نداریم و اعتراض ما بر این مبنا بوده که این اتفاق به نفع استان نخواهد بود و باید دوباره بررسی شود.

وی در ادامه در پاسخ به ایسنا مبنی بر اقدامات انجام شده در طول این یکسال در شهرستان بینالود تصریح کرد: باید بگویم مردم و مسئولان شهرستان‌های طرقبه و شاندیز با یکدیگر اتحاد خوبی دارند در این یکسال در شهرستان بینالود اقدامات خوبی انجام شده است. باتوجه به اینکه طرقبه و شاندیز دو شهرستان توریست پذیر و برای جذب مسافر مکانی مهم به‌شمار می‌آید اتفاقات خوبی در حوزه بوم‌گردی و گردشگری این شهر رخ داده است.

جهان پناهی تاکید کرد: همچنین ستاد استقبال از مهمانان نوروزی نیز در حال شکل گیری است و طرقبه‌شاندیز از لحاظ بوم‌گردی جایگاه خوبی دارد.