1

ادامه مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی با تکمیل زیرساخت‌ها اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از اجرای ادامه مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی با تکمیل زیرساخت‌های آن خبر داد.

علی اصغر نیشابوری در خصوص اجرای ادامه مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی بیان کرد: اجرای ادامه این پروژه قرار نیست متوقف شود چرا که این پروژه تایید تمامی مراجع ذی‌صلاح از جمله شورای عالی ترافیک کشور و مشهد و همچنین مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد را دارد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از زیرساخت‌های آن از جمله انتقال ایستگاه‌های اتوبوس و ایجاد بارانداز برای کسبه مسیر اجرا شده و با اتمام احداث کامل زیرساخت‌ها ادامه مسیر این پروژه اجرایی خواهد شد؛ همچنین احداث پارکینگ در مسیر این پروژه در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: قطعا اجرای پروژه‌ای در شهر در کنار فواید آن مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کند اما نمی‌توان از اصل موضوع اجرای مسیرهای ویژه بی.آر.تی که همان کاهش تردد خودروهای شخصی و کاهش آلودگی هوا گذشت.

نیشابوری تصریح کرد: با اجرای مسیر ویژه خط 3 بی.آر.تی از حرم مطهر رضوی تا میدان توحید شاهد افزایش مسافران اتوبوس و همچنین کاهش 30 درصدی تردد خودروهای شخصی در خیابان توحید هستیم که این خود موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: قطعا برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها به خصوص مشهد راهی جز ایجاد محدودیت برای تردد خودورهای شخصی و اولویت‌دهی به حمل و نقل عمومی نیست.