1

اختصاص 210 میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن سبزوار

نماینده سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی‌گفت: با اختصاص 210میلیارد ریال اعتبار دولتی در سالجاری برای طرح راه آهن سبزوار شاهد رشد 100 درصدی اعتبار در این بخش بوده‌ایم.

رمضانعلی سبحانی فر در نشست خبری عصر پنجشنبه افزود: کارهای زیر ساخت طرح راه آهن سبزوار به طول 45 کیلومتر از ایستگاه سلطان آباد به شهر سبزوار به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات تکمیل راه آهن سبزوار، اراضی معارض کیلومتر صفر تا 6 از ایستگاه اصلی راه آهن تا پس از شهر سلطان آباد بود که برخی مالکان پرداخت از محل اسناد خزانه اسلامی‌را قبول نمی‌کردند.

وی گفت: با توافق صورت گرفته طی روزهای آینده و رفع معارضات، عملیات اجرایی راه آهن در این منطقه آغاز می‌شود.

سبحانی فر افزود: یکی از مهمترین اهداف طرح راه آهن سبزوار اتصال به راه آهن سراسری شمال به جنوب است که با گرفتن ردیف اعتبار با اتصال آن به راه آهن کاشمر و تربت حیدریه در مسیر ریل اصلی جنوب به شمال قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به طرحهای صنعتی اظهار کرد: کارخانه اسید سیتریک جوین با ظرفیت 20 هزار تن و هزینه 500 میلیارد تومان و اشتغال 500 نفر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

وی گفت: طرح فولاد سبزوار با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر بطور مستقیم هفته گذشته به بهره برداری رسید و هم اینک محصول آن صادر می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری به سبزوار در دهه فجر امسال افزود: در این سفر علاوه بر بهره برداری رسمی‌کارخانه فولاد، عملیات احداث فاز دوم این کارخانه با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

سبحانی فر اظهار کرد: در مجموع 2 مرحله کارخانه فولاد، برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و با راه‌ اندازی این کارخانه بیش از 70 عنوان صنایع پایین ‌دستی و بالا‌ دستی در منطقه فعال می‌شود.

وی گفت: پس از پنج سال تلاش، مشکلات زیرساختی کارخانه فولاد در حوزه تامین آب و زیرساخت ریلی آن حل شده و برای عملیات تزریق گاز با انتقال خطوط لوله 30 اینچ، یکهزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی‌افزود: پس از گذشت سالها از آغاز ساخت نیروگاه 546 مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان سبزوار، قرارداد با بنیاد تعاون ناجا منعقد شد و 270 میلیون یورو ال سی برای آن از صندوق توسعه گرفته شده که عملیات اجرایی آن آغاز و برای 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: 2 مجوز نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی و 10 مگاواتی در شهرستان داورزن با مجموع اعتبار 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری با مشارکت کشورهای اروپایی و داخلی دریافت شده است.

وی گفت: نخستین کارخانه فرو سلیکو منگنز در محدوده معدن فرومنگنز در روستای شامکان بخش ششتمد سبزوار با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن فروسیلیکو با همکاری سرمایه گذار چینی و سرمایه گذاری 580 میلیارد ریال و اشتغال 200 نفر ایجاد می‌شود.

نماینده سبزوار، جوین و جعتای در مجلس شورای اسلامی‌افزود: در دهه فجر مرکز درمان بستر شهر روداب، ششتمد، کلینیک ویژه واسعی، 50 طرح خانه بهداشت و مراکز درمانی با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین با پیگیری صورت گرفته مجوز 11 پایگاه اورژانس در شهرستانهای غرب خراسان رضوی دریافت و برای تامین آمبولانس آن نیز موافقت شده است.

وی ادامه داد: در بخش گازرسانی نیز با انتقال خط 30 اینچ به کارخانه فولاد، علاوه بر تامین گاز شهرستاهای جوین، جغتای و خوشاب همزمان گازرسانی به روستاهای این منطقه نیز آغاز شده است.

سبحانی فر گفت: در طرح تقسیمات کشوری نیز بخش حکم آباد شهرستان جوین به شهر ارتقا یافته و بخش هلالی جغتای و مشکان خوشاب نیز در مرحله ارتقا به شهر قرار دارند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که دشمن با بهره گیری از مشکلات اقتصادی در پی ایجاد ناامیدی در کشور است دهه فجر بهترین فرصت برای انعکاس دستاوردهای انقلاب به مردم و جوانان می‌باشد.

وی گفت: سیاه نمایی و کمرنگ جلوه دادن خدمات دولت و نظام ضربه به اصل نظام است که باعث خوشحالی دشمن می‌شود.