1

افزایش معلولان مجهول الهویه در خراسان رضوی

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شمار معلولان مجهول الهویه در این استان افزایش 10 درصدی نشان می دهد.

مسعود فیروزی در این رابطه افزود: هم اکنون 2300 مجهول الهویه شامل سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن در مراکز بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند. این شمار هزینه بالایی را به بهزیستی تحمیل می کنند. ماهیانه به ازای هر نفر از این معلولان هشت میلیون ریال به صورت ثابت هزینه می شود.

معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی یکی از مشکلات مهم را که موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به بهزیستی می‌شود هزینه های درمانی این گروه و فقدان پوشش بیمه‌ای برای آنان به دلیل نداشتن کد ملی ذکر و بیان کرد: مجهول الهویه افرادی هستند که از طریق نظام قضایی به بهزیستی واگذار می‌شوند و در روند جدایی از خانواده تا رسیدن به بهزیستی دوران بحرانی را سپری می کنند و در همین مدت مشکلات درمانی آنان اوج می گیرد.

وی بدون اشاره به آمار و ارقام بیشتر گفت: علاوه بر هزینه های درمانی برای بیماریها و مشکلات خاص، هزینه های درمان جاری این افراد نیز فراوان است. خراسان رضوی از منظر شمار معلولان و افراد مجهول الهویه رتبه نخست را در کشور دارد.