1

درخواست لغو تصمیم ترامپ درباره ایرانی‌ها بیانگر دودستگی در حاکمیت آمریکا است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس گفت: درخواست لغو تصمیم رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت مهاجرتی اتباع ایران به ایالات متحده نشان دهنده دودستگی در حاکمیت این کشور است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به خواسته سناتور دموکرات آمریکایی در راستای رفع ممنوعیت مهاجرتی اتباع ایرانی به این کشور و تاکید بر اینکه سیاست‏های دولت واشنگتن در قبال مردم کشورمان ضد‎ و نقیض است، گفت: از زمانی که ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شد، جنگی بین ناکارآمدی وی با ساختار رسمی این کشور برقرار است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساختار آمریکا قوی تر از تصمیم کارگزارنش است، اظهارکرد: ساختار رسمی ایالات متحده یکسری اهداف پیوسته را دنبال می‌کند در حالی که ترامپ همه این معادلات را برهم ریخته و سبب ایجاد اختلاف شده است.

وی با اشاره به اینکه لغو تصمیمات رییس جمهور آمریکا مانند ممنوعیت مهاجرتی اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده نشان دهنده دودستگی در حاکمیت این کشور است، ادامه داد: این مهم در حالیست که بازتاب جهانی تصمیم ممنوعیت مهاجرتی اتباع چند کشور مسلمان به آمریکا نیز منفی بود و به شدت محکوم شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ایالات متحده استانداردهای دوگانه‌ای در برخورد با کشورهای مختلف دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال آمریکا از تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند اما اجازه نمی دهد سایر کشورها حتی به انرژی اتمی صلح آمیز دست یابند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت سیاست ایالات متحده سراسر از رفتارهای متناقض است، خاطرنشان کرد: وقتی دادگاه‌های ایالتی آمریکا اقدام به لغو دستور رییس جمهور می‌کنند، به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که سیاست و مدیریت داخلی این کشور سراسر از اختلاف و تنش است.