1

انجام 380 هزار مورد بازرسی طی 9 ماهه سال 96

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : طی 9 ماهه سال 96، بیش از 380 هزار مورد بازرسی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و پیگیری و برخورد با تخلفات اقتصادی در سطح استان انجام شده است.

علی باخرد روز چهارشنبه افزود: این بازرسی‌ها به دنبال اجرای طرح‌های نظارتی نوروز، ماه مبارک رمضان، ویژه مسافرت‌های تابستانی، محرم و صفر انجام شده و در مجموع طی آن 24 هزار پرونده تخلف به ارزش بیش از 290 میلیارد ریال تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 6400 مورد گشت مشترک بازرسی با سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه نظارت و بازرسی 10هزار مورد گشت خودرویی و موتوری انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر این در این مدت، 22 هزار مورد بازرسی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه انجام شده است که طی آن 407 پرونده تخلف به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

باخرد اظهار کرد: در این مدت یاد شده بیش از 13 هزار مورد شکایت و گزارش مردمی از طریق تماس تلفنی با سامانه 124 ، کتبی و حضوری و ناظران افتخاری دریافت شده است. ضمناً از مجموع 1934 شکایات کتبی و حضوری 596 پرونده در مرحله رسیدگی منجر به رضایت شاکی گردیده و بیش از 53 میلیارد ریال به شاکیان در مراحل اولیه رسیدگی و سایر پرونده‌های تخلف به دستگاه رسیدگی کننده ارجاع شده است .