1

انتقال باغ وحش مشهد ضروری است

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با توجه به گسترش بافت شهری، مسئله نگهداری از حیوانات در باغ وحش وکیل آباد مشهد اهمیت بیشتری می یابد و مشکلاتی نیز در این مسیر خود را نشان می دهند.

محمد حاجیان شهری انتقال باغ وحش مشهد را ضروری دانسته و افزود: از 4 سال گذشته، بحث انتقال باغ وحش وکیل آباد مشهد مطرح شده بود. علت اجرایی نشدن آن هم به مشکلات مالکان در تامین منابع مالی مورد نیازبرمی گردد.

وی ادامه داد: برای انتقال باغ وحش وکیل آباد مشهد، لازم است که همه دستگاه ها همکاری کنند. همچنین باید وام و تسهیلات در اختیار مالکان باغ وحش قرار داده شود تا بتوانند محل مناسبی را برای احداث باغ وحش جدید بیابند.

این مقام مسئول تاکید کرد: لازم به ذکر است که شهرداری، وظیفه مستقیمی در قبال باغ وحش وکیل آباد ندارد و مسئولیت آن، بیشتر متوجه اداره کل محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. با این وجود بدون همکاری شهرداری نمی توان در برطرف کردن مشکلات باغ وحش وکیل آباد گام موثری برداشت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خلاهای قانونی بسیاری در رابطه با ساماندهی باغ وحش ها دیده می شود. برطرف کردن این خلاهای قانونی از عهده شهرداری خارج است و باید در سطح کلان نسبت به برطرف کردن آن ها اقدام کرد.

حاجیان شهری عنوان کرد: لازم است که سازمان محیط زیست و کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این زمینه ورود پیدا کرده و قوانین جدیدی را برای نگهداری حیوانات در باغ وحش ها تدوین کنند.