1

افزایش خدمات در حوزه گردشگری را دنبال می‌کنیم

فرماندار مشهد گفت: افزایش سطح امنیت و بهبود خدمات در حوزه گردشگری را دنبال می‌کنیم.

محمدرحیم نوروزیان ظهر سه شنبه در نشست کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی و مقصدهای گردشگری مشهد که در فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این کمیسیون فراهم کردن بستر مناسب جهت حضور امن گردشگران در کشور است. نگاه ما در این مساله ایجابی است و به دنبال محدود کردن گردشگری نیستیم. در واقع می‌خواهیم با اتخاذ تدابیر لازم شاهد ارتقای امنیت عمومی گردشگران و بهبود خدمات در حوزه گردشگری باشیم.

وی با اشاره به تدوین مسیرهای مهم گردشگری شهرستان مشهد توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان افزود: باید در مشهد بسته‌های کاملی با محورهای زیارتی، تاریخی و فرهنگی و نیز جاذبه‌ها، امکانات و تسهیلات آماده شود و در اختیار زائران و گردشگران خارجی قرار گیرد. در این راستا ضروری است نظرات دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد نیز اخذ شود. این برنامه پیشنهادی می‌تواند رونق زیادی در شهر ایجاد کرده و در راستای رونق گردشگری و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز توسعه اشتغال باشد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه فلسفه وجودی مشهد با نام مقدس امام رضا(ع) عجین است و این شهر با بودن بارگاه ملکوتی آن حضرت است که موضوعیت دارد، تصریح کرد: محور و مدار اصلی در این شهر مقدس بارگاه آقا امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی است و نباید این نکته فراموش شود و البته نباید میان جنبه‌های زیارتی و گردشگری این شهر تقابل ایجاد کنیم.

 

 

منبع: مهر