1

خرید تضمینی پنبه در رشتخوار آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: خرید تضمینی طلای سفید در سطح یک هزار و 850 هکتار از اراضی رشتخوار آغاز شد .

حمید رضایی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: امسال با توجه به پائین آمدن قیمت پنبه و در راستای حمایت از تولید، خرید تضمینی پنبه را با قیمت دو هزارو 400تومان تا سه هزار و 500تومان در رشتخوار انجام می‌شود .

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی بر اساس جداول کیفیت پنبه تعیین و به پنبه کاران پرداخت می‌شود، افزود: پنبه کاران شهرستان می‌توانند جهت تحویل وش پنبه تولیدی خود به شرکت تعاونی تامین نیاز پنبه کاران عامل خرید تضمینی پنبه در شهرستان که در کارخانه سفید گل جنگل واقع در بخش جنگل مستقر است، مراجعه کرده و محصول خود را تحویل دهند.

وی در خصوص شرایط و کیفیت محصول قابل خرید گفت: این محصول بایستی تولید سال جاری بوده و از هر گونه الودگی به مواد خارجی مانند خاک و کلوخ عاری باشد و صرفا خرید از کشاورزان با معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

مهندس رضایی بیان کرد: تاریخ شروع خرید پنبه از 7 ابان ماه لغایت ٣٠ دی ماه سال جاری است و قیمت محصول براساس جدول نرخ تضمینی دستورالعمل و نظر کارشناس مربوطه تعیین می‌شود.

وی همچنین گفت: پیش بینی می‌شود میزان 4500 تن وش پنبه از سطح 1850 هکتار مزارع پنبه برداشت شود .

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پنبه یک گیاه وجینی است در بحث تناوب بسیار کشت مهمی است و از سوی دیگر به دلیل طول دوره رشد و نوع ریشه‌ای که دارد، ضمن تاثیر در حاصلخیزی خاک، باعث می‌شود که در کشت بعدی مزارع از علف هرز عاری باشد.

رضائی خاطر نشان کرد: به دلیل عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاه پنبه از لحاظ اشتغالزایی در بخش کشاورزی بسیار مهم است و از سوی دیگر در صنعت نساجی نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن به عنوان طلای سفید نام برده می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا