1

تولید 25 درصد نیاز کشور به خودروهای SUV در استان تا سال 1400

مدیر عامل ایران خودرو خراسان رضوی تصریح کرد: چشم‌انداز نیاز محصولات SUV در کشور تا سال 1400 یعنی سه سال آینده حداقل 260 هزار دستگاه در سال خواهد بود که در اهداف استراتژیک گروه حداقل 25 درصد از آن برنامه ریزی شده که بایستی در اینجا تولید شود.

بیژن زاهدی فر در مراسم آغاز تولید انبوه هایما 5S در شهرستان بینالود اظهار کرد: همکاران ما در ایران خودرو خراسان در جهت ارتقاء کیفیت محصولات، ارتقاء کیفیت در روابط اجتماعی و تعاملات، ارتقاء سطح دانش و رفاه و افزایش ظرفیتی در حد غیرقابل تصور و توسعه محصولات تولیدی در سایت خراسان تلاش‌های بسیاری را انجام دادند.

وی ادامه داد: چشم‌انداز نیاز محصولات SUV در کشور تا سال 1400 یعنی سه سال آینده حداقل 260 هزار دستگاه در سال خواهد بود که در اهداف استراتژیک گروه حداقل 25 درصد از آن برنامه ریزی شده که بایستی در اینجا تولید شود.

مدیر عامل ایران خودرو خراسان رضوی افزود: سایت خراسان با حدود 7.6 میلیون متر مربع وسعت در 60 کیلومتری شهر بزرگ مشهد ، محل تلاقی محورهای جاده‌ای و ریلی شمال، جنوب، شرق و غرب کشور و در کنار خطوط اصلی انتقال انرژی برق و گاز و برخوردار از ایستگاه اختصاصی راه آهن و در مجاورت شهرک صنعتی بینالود قرار گرفته است.

زاهدی فر خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر این اکثر قطعه‌سازان اصلی حدود 20 درصد قطعات خصوصا قطعات حجیم را تولید می‌کنند که از مزایای بی شمار آن است.

وی تصریح کرد: برخوردار بودن از تجهیزات کامل ساخت بدنه در چهار خط مجزا، 2 سالن کامل و پیشرفته با تجهیزات رنگ رباتیک و دو سالن تزئینات با تجهیزات به روز و کامل با ظرفیت در حال تکمیل 200 هزار دستگاه در سال برای این هدف در نظر گرفته شده است.

زاهدی فر با بیان اینکه در استراتژی 5 ساله ما معرفی و تولید یک محصول جدید در هر سال در دستور کار بوده، تاکید کرد: تاکنون محصولات هایما 2000، هایما 1800 توربو، سوزوکی نیوفیس و هم اکنون هایما 5S به سبد محصولات ما اضافه شده است.

وی گفت: امیدواریم برای سال آینده نیز تولید محصول جدید سوزوکی نیوویتارا را شاهد باشیم و آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

 

منبع: ایسنا