1

تلاشی که برای احیای جایگاه ایالات متحده بی‌ثمر است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تصویب طرح افزایش نظارت کنگره بر فروش هواپیما به ایران، تلاش بی‌ثمری برای احیای جایگاه ایالات متحده در عرصه بین‌الملل است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به طرح افزایش نظارت کنگره آمریکا بر معاملات هواپیما با ایران گفت: از سفرهایی که ترامپ و دولتمردان آمریکایی اخیرا به منطقه داشته اند و مواضعی که علیه جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف زمانی و مکانی می‌گیرند،‌ به خوبی مشخص است که ایالات متحده سیاستی علیه ایران در پیش گرفته است.

نماینده مردم تربت جام،‌ تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آنها سعی دارند از منافعی که به خاطر برجام عاید ایران شده است بکاهند از این رو از انعقاد قراردادهای قانونی در قالب برجام جلوگیری کرده و یا نسبت به آن ایجاد اخلال می‌کنند همچنین گاه و بی گاه اتهامات موشکی به ایران می‌زنند تا از این طریق اعمال فشار کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند جایگاهی که ظرف سال‌های گذشته از دست داده‌اند به دست بیاورند و جایگاه عربستان را در منطقه احیا کنند لذا تمام این اقدامات تکه‌های پازلی است که کنار هم چیده می‌شوند تا جایگاه از دست رفته آمریکا را بازگردانند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با یادآوری این مطلب که آمریکا احساس می‌کند خاورمیانه را به ایران باخته است، عنوان کرد: آنها در جریان اتفاقات سوریه، عراق و یمن خود را شکست خورده دانسته و جایگاه گذشته خود را در منطقه از دست رفته و در معرض خطر می‌بینند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: به نظر می‌رسد ایران در خاورمیانه هم در نفوذ سیاسی و هم در افزایش قدرت نظامی و سیاسی و اقناع افکار عمومی به درستی آمریکا را عقب رانده است و امروز ذهنیت منفی گذشته علیه ایران وجود ندارد از این رو قدرت ضعیفی نیستیم و جایگاه آمریکا در منطقه به حدی نیست که تهدیدی علیه کشورمان باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قطعا مصوبه مجلس نمایندگان می‌تواند به لحاظ حقوقی اخلالی برای فروش هواپیما ایجاد کرده و آن را به تعویق بیندازد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه ممکن است از نوسازی ناوگان هوایی مسافربری خود باز بمانیم اما به اقتصاد آنها نیز ضربه وارد می‌شود چرا که این قراردادها به لحاظ مالی سنگین است از این رو آمریکایی‌ها بازی دو سر باختی را آغاز کرده‌اند که نفعی برای آنها ندارد.

 

 

منبع: خانه ملت