1

تقلای ترامپ برای نشست سه جانبه «آمریکا، عربستان و ایران»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ در تلاش است نشستی سه جانبه با حضور آمریکا، عربستان و ایران پیرامون مسائل مهم منطقه‌ای علی الخصوص یمن برگزار کند تا بتواند مواضع خصمانه خود را به ایران و جبهه مقاومت دیکته کند.

جواد کریمی قدوسی درباره اهداف ترامپ از سپردن برجام به مجلس نمایندگان آمریکا افزود: کنگره با تصویب کاتسا نشان داد دست در دست ترامپ به دنبال ضربه زدن به کیان جمهوری اسلامی است و انگیزه آنها عقب راندن ایران از مواضع خویش است.

وی اضافه کرد: کنگره با تصویب کاتسا نشان داد دست در دست ترامپ به دنبال ضربه زدن به کیان جمهوری اسلامی است و انگیزه آنها عقب راندن ایران از مواضع خویش است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ در تلاش است پیام‌های خود را غیر مستقیم و از طریق کشور ثالث که نقش آن را فرانسه بازی می‌کند، با ایران وارد مذاکره درباره برنامه دفاعی و موشکی شود. زیرا رئیس جمهور فرانسه را مأمور انتقال پیام خود به تهران کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دیدار اخیر ترامپ با رئیس جمهور فرانسه قرار بر این شده است که ماکرون در سفر به تهران، ایران را متقاعد کند تا بر سر مذاکره پیرامون مسائل دفاعی و موشکی بنشیند و همانگونه که در برجام عقب نشینی کرده است در مسائل موشکی نیز عقب نشینی کند.

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بر شروط خود مبنی بر عدم ورود طرف عای خارجی به مباحث دفاعی و موشکی ایران تأکید داشتند اما متاسفانه کشورهای اروپایی با فشار آمریکا وارد این مسائل شده و نقش پلیس خوب را بازی می‌کنند و ترامپ تهدید کرده است که عدم مذاکره ایران باعث خروج آمریکا از برجام خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: متاسفانه آمریکا فقط به دنبال بهانه برای فشار بر ایران است و مسائل هسته‌ای و هم اکنون مباحث دفاعی و موشکی ایران نمونه بارزی از همین بهانه جویی‌ها می‌باشد که عقب نشینی‌های مسئولین کشور در قضیه هسته‌ای آن‌ها گستاخ کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی روش نوینی در برخورد با تهدیدات خارجی ابداع کرده است و آن برخورد قاطع و محکم با کسانی است که همواره قصد دست اندازی به این مرز و بوم را دارند و مسئولین باید با اقتدار و محکم از نفوذ دشمن به کشور و دخالت آن در امور داخلی آن ایستادگی کنند.

 

 

منبع: خانه ملت