1

ترامپ می‌خواهد چتر امنیتی پایتخت اسرائیل غاصب را محکم تر سازد

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ با معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می‌خواهد چتر امنیتی رژیم صهیونیستی را محکم تر سازد.

حجت الاسلام محمدهادی عبدخدایی در خصوص حرکت جدید ترامپ و معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل افزود: سرزمین قدس و فلسطین سرزمینی متعلق به دنیای اسلام بوده و قرن ها جزو بدنه وطن اسلامی است که با سوء استفاده از جنگ جهانی اول و دوم و توطئه استعماری، اسرائیل آن را غصب کرده است در حالی که پیش از آن فقط ۵ درصد سکنه آن یهودی بوده اند.

وی تاکید کرد: اکثریت قالبی از مسلمانان در این سرزمین قرن ها حکومت می کردند و قدس یک وطن اسلامی است. قدس قبلگاه نخستین مسلمین به شمار می رود و دنیای اسلام با تمام توان در مقابل این تجاوز آمریکا و اسرائیل ایستادگی می کند.

 

نقشه ترامپ خنجری بر روی جراحات اسلامی است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نقش شوم ترامپ برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس خنجری بر روی جراحات اسلامی است و رئیس جمهور آمریکا خواسته بدین وسیله چتر امنیتی پایتخت اسرائیل غاصب را محکم تر سازد، ولی باید مسلمانان جهان توجه جدی به این مهم داشته باشند و آن را ساده نگیرند و بدانند چون اعلامیه بالفور( نخست وزیر انگلیس) بدترین خیانت به دنیای اسلام و مردم فلسطین و جغرافیای منطقه است و نباید بگذارند اسرائیل خواب آرامی در قدس داشته باشد.

وی گفت: در دنیا یک میلیارد و نیم مسلمان وجود دارد که اگر وحدت داشته باشند و دشمن آنها را گول نزند و مبتلا به جنگ های داخلی نشوند، می توانند سرزمین فلسطین را به جایگاه اصلی خود بازگردانند.

 

دشمن باید از نیروی مسلمانان حساب ببرد

عبدخدایی تصریح کرد: جبهه مقابل باید مقاومت کند و تنها راهش نیز همین است‌. دشمن بایستی از نیروی مقاوم مسلمین حساب ببرد. باید بدانیم در مقابل منطق و استدلال نیستیم بلکه در مقابل زور و ظلم هستیم و در این صورت نیاز به تقویت است. مسلمانان بیدار و هوشیاری که در دنیا هستند باید یکپارچه در برابر مظالم اسرائیل بایستند و قدس را به جایگاه اولیه که وطن اسلامی است بازگردانند.

وی مهمترین دلیل این حرکت ترامپ را امنیتی دانست و گفت: ترامپ بدین وسیله خواسته است پایتخت اسرائیل غاصب را زیر چتر امنیتی قرار بدهد و مسلمانان نباید اجازه بدهند او زیر این چتر آرامش داشته باشد و این نقشه خطرناکی است که استعمار با همکاری صهیونیست علیه دنیای اسلام کشیده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بردن پایتخت به قدس به مانند این است که جنایتکاری هزاران جنایت کرده اما برای اینکه دینی پیدا کند خودش را در مسجد قرار دهد. اما به هرحال جنایتکار محکوم است و باید به نتیجه اعمالش برسد و از غصب خود دست بردارد. غصب ۱۰ سال هم که بگذرد باز هم حالت غصب را دارد و طرف نمی تواند ادعای مالکیت داشته باشد.

 

 

منبع: مهر