1

ایران نقشی در ارسال موشک به یمن نداشته است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: جمهوری اسلامی هیچ نقشی در ارسال موشک به یمن نداشته است.

جلیل رحیمی جهان آبادی  با اشاره به اتهام واهی سفیر آمریکا در سازمان ملل نسبت به ایران مبنی بر استفاده یمنی‌ها از موشک ایرانی برای حمله به ریاض گفت: تلاشی که آمریکایی‌ها علیه ایران آغاز کرده‌اند نمی تواند ایران را از قضیه منطقه کنار براند.

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از پایه‎های اصلی از بین بردن داعش در عراق و سوریه بود که اگر ایران نبود هیچ گاه داعش در منطقه از بین نمی‌رفت، لذا زمانی که جمهوری اسلامی ناامنی را در منطقه از بین می‌برد چگونه می‌توانیم عامل ثبات زدای منطقه باشد و عربستان با کشتاری که در یمن صورت داده است چگونه باعث ایجاد ثبات در منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد دیگری از اتهام نیکی هیلی علیه ایران بیان کرد: آنها با نشان دادن تصویری ایران را متهم به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت می‌کنند در حالی که جمهوری اسلامی هیچ نقشی در ارسال موشک نداشته است.

رحیمی‌جهان‌آبادی ادامه داد: عربستان سعودی بخشی از پازل ساخته آمریکا برای احیای خود در منطقه است که وظیفه دارد جایگاه ایران را در منطقه و بین الملل تضعیف کند اما کمتر در این امر موفق است.

وی با بیان اینکه ایران بیشترین هزینه را برای مبارزه با صهیونیسم و تروریسم در منطقه داده است،‌ خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ حیثیتی، سیاسی،‌ اقتصادی و حتی جانی در مقابل داعش هزینه کرده است لذا هیچ گاه عامل ثبات زدای منطقه نیست و صرفا نشان دادن یک موشک که می‌تواند متعلق به هر کشوری باشد نمی تواند دال بر فروش موشک به یمن باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: تمامی این ادعاها در راستای بازپس گیری خاورمیانه از ایران است که بسیار دیر شده و اکنون که ایران نفوذ زیادی در منطقه پیدا کرده است نمی توان جایگاه آن را تضعیف کرد.