1

نشست مدیران مراکز رشد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نشست مدیران مراکز رشد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مشهد خبر داد.

بیژن رنجبر در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ضمن تشکر از توجه وزیر علوم و معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: امسال نمایشگاه خوبی از دستاوردهای پژوهشی محققان برگزار شد که قطعا می‌تواند نتایج خوبی به بار آورد.

وی افزود: نوآوری در کشور در حال شکل‌گیری است و جوانان کشور ما این انگیزه را پیدا کرده‌اند که در این حوزه فعال باشند. اکنون محصولات جوانان ما نه‌تنها قابل رقابت با محصولات خارجی است، بلکه بهتر و قوی‌تر از آنها هستند. ما هم به دنبال تقویت محصولات دانش‌بنیان هستیم.

رنجبر ادامه داد: هیات‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تاکید ویژه‌ای برای فراتر رفتن دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم دارند. آنها در این صدد هستند که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه ایرانی موفق که کارش حل مساله باشد، معرفی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بازدیدی که صبح امروز از دستاوردهای تحقیقاتی دانشگاه‌ آزاد داشتم، بسیار خوشحال شدم، چرا که دانشگاه آزاد مسیر درستی را در پیش گرفته است.

وی همچنین درباره حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های تحقیقاتی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دو بال معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هستند که ماموریت حمایت از پژوهشگران در بخش‌های مختلف را در پیش گرفته‌اند.

رنجبر تاکید کرد: براساس برنامه‌های تدوین شده، باشگاه پژوهشگران جوان در جذب نخبگان محلی و همچنین صاحبان ایده بدون مدرک فعال خواهد بود. همچنین پژوهشگاه مرکزی در مرزهای دانش فعالیت خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای کاربردی شدن پایان‌نامه‌ها،‌ آیین‌نامه‌هایی را در حال تدوین داریم تا از طریق آنها بتوانیم با جدیت به این سمت حرکت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از نشست مدیران مراکز رشد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مشهد خبر داد و گفت: ما باید ادبیات علم و فناوری را در کشور توسعه دهیم و کاری کنیم که بخش‌خصوصی با این ادبیات آشنا و هماهنگ شود.

وی همچنین از حمایت واقفان در حوزه پژوهش خبر داد و گفت: واقفان زیادی را می‌شناسم که می‌خواهند در حوزه فناوری و پژوهش سرمایه‌گذاری کنند. آنها را نیز جذب خواهیم کرد و سرمایه‌هایشان را به صورت نظام‌مند به این سمت هدایت می‌کنیم.

 

 

منبع: آنا