1

مشکلات موسسات مالی هنوز پابرجاست

نماینده فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس بانک مرکزی برای مداومت در زمینه ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌ها تذکر می‌دهم چرا که همچنان مشکلات در این زمینه در استان خراسان باقی مانده است.

حمید گرمابی روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی افزود: در استان خراسان موسسه مالی افضل طوس با بانک آینده ادغام شده اما همچنان جواب درستی به مشتریان داده نمی شود و سود سپرده‌ها کم شده، نکته دیگر اینکه همچنان وضعیت صندوق پیوند در این استان نامشخص است و برخی از حساب‌های موسسه فرشتگان نیز تعیین تکلیف نشده است.

گرمابی ادامه داد: وزارت کشور باید به موضوع تقسیمات کشوری در شهرستان فیروزه و نیشابور رسیدگی کند چرا که علیرغم پیگیری‌ها اقدامات لازم صورت نگرفته است، همچنین وزارت بهداشت می‌تواند با اصلاحاتی زمینه کاهش هزینه‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن مردم، مطلوب بیمه سلامت را لحاظ کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: با تشکر از رئیس جمهور برای ارائه بودجه شفاف و مدنظر قرار گرفتن اشتغال زایی در لایحه، از وی درخواست می‌کنم دولت طرح و برنامه کاملی برای اعمال کنترل منابع بودجه ای داشته باشد تا منابع مالی در نظر گرفته شده برای اشتغال بهینه مصرف شود و تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس بر لزوم رسیدگی به موضوع آلودگی هوا تاکید کرد.

گرمابی یادآور شد: باید ضرر و زیان‌های آلودگی هوا برای سلامت و اقتصاد کشور محاسبه شود تا مشخص شود که انجام هزینه برای اثبات وسایل نقلیه آلاینده، امری به جا و بهینه است.