1

فعال شدن گسل درونه و ضرورت مقاوم‌سازی در روستاها

فرماندار خلیل­‌آباد گفت: بیش از 28 درصد منازل روستایی مقاوم‌سازی شده است ولی با توجه به اینکه منطقه ترشیز روی گسل فعال«درونه» واقع شده، یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است بحث ادامه مقاوم سازی ساخت‌وسازهای روستایی است. بنیاد مسکن برای تحقق این امر آماده ارائه تسهیلات به مردم است.

به گزارش «صبح امروز» مجتبی شاکری افزود: در دولت بیش از 110 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان در زمینه‌های آموزشی، درمانی، بهداشتی، عمران روستایی، آب‌رسانی، کشاورزی و احداث ساختمان دهیاری در روستاهای خلیل‌آباد انجام شده است.

شاکری ادامه داد: هم‌اکنون 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار و شهر خلیل‌آباد و کندر از آب شرب سالم، برق و راه روستایی برخوردارند، همچنین100 درصد جمعیت شهر و 70 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه اعتبار پروژه گازرسانی به 9 روستای کویری شهرستان خلیل‌آباد بالغ بر 8 میلیارد و 800 میلیون تومان است، بیان کرد: پروژه گازرسانی به 9 روستای کویری این شهرستان با اعتبار 8 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط پیمانکار در حال انجام است.

شاکری با بیان اینکه در 12 روستا در سطح شهرستان فاز اول طرح‌هادی اجرا شده است، گفت: همه روستاهای خلیل‌آباد دارای طرح‌هادی هستند و 12 روستا از محل اعتبارات بنیاد مسکن فاز اول طرح‌هادی اجرا شده است، همچنین در تمامی روستاها قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاهای بخش مرکزی و ششطراز توسط دفتر امور روستایی و بنیاد مسکن اجرا شده است.

وی با اشاره به فعال بودن گسل «درونه» در منطقه، اظهار کرد: بیش از 28 درصد منازل روستایی مقاوم‌سازی شده است و با توجه به اینکه منطقه ترشیز روی گسل «درونه» واقع شده، یکی از موضوعاتی که بسیار حائز اهمیت است بحث ساخت‌وسازها و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که بنیاد مسکن آماده ارائه تسهیلات به مردم است.

فرماندار خلیل‌آباد تصریح کرد: بیش از 7.5 میلیارد تومان از اعتبارات دهیاری‌ها برای توسعه روستا اختصاص یافته که از جمله اقدامات، آسفالت 180 هزار مترمربع در معابر روستاها، احداث 5 ساختمان دهیاری، 9 دستگاه ماشین‌آلات دهیاری‌ها و 675 تن قیر مشارکتی بوده که 12 روستا بهره‌مند شدند.

شاکری با بیان اینکه قطعا اعتبارات دهیاری‌ها امسال افزایش پیدا می‌کند، گفت: دهیاران و شوراها با اولویت‌بندی جهت اجرای پروژه‌ها در سطح روستا با هماهنگی ادارات و دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امروزه بحث ایجاد اشتغال و کارآفرینی یکی موضوعات مهم کشور است، افزود: 65 درصد جمعیت خلیل‌آباد را روستاییان تشکیل داده‌اند با توجه به این که نگاه دولت به توسعه متوازن در روستاها است، در این راستا اقدامات بسیاری انجام شده است.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»