1

سپرده گذاران موسسه منحله بدرتوس در مشهد خواستار دریافت مطالبات خود شدند

حدود 50 نفر از سپرده گذاران موسسه منحله بدرتوس که در قالب موسسه کاسپین ساماندهی شده روز چهارشنبه با مراجعه به استانداری خراسان رضوی در مشهد خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

یکی از سپرده‌گذاران به خبرنگار ایرنا گفت: حسابها در موسسه مسدود است. نه سود به آن تعلق می‌گیرد و نه چیزی از اصل پول سپردهگذاران پرداخت می‌شود.

حسین کریمی افزود: در نشست نمایندگان سپرده گذاران با مسئولان ذیربط در استانداری خراسان رضوی آنها همانند سه سال گذشته اعلام کردند پیگیر مشکلات ما هستند اما گفتند اگر می‌خواهید به پولتان برسید باید به تهران رفته و موضوع را آنجا پیگیری کنید.

گفتنی است با وجود این که اواخر اردیبهشت گذشته با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با حدود ٥٠٠ هزار

سپرده گذار آغاز شد و تا سقف 2 میلیارد ریال پیش رفت اما مرداد ماه به دستور محاکم قضایی برخی حساب‌های کاسپین به درخواست شاکیان مسدود و روند پرداخت برای سپرده گذاران این موسسه متوقف شد.

موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونی‌های اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونی‌های اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا(س) مشهد، بدرتوس و پیوند از سال 1394 شکل گرفته است.